הסערה בחסידות

המשטרה חוקרת: האם נורו יריות לעבר חסידי גור?

כחלק מהמחאות נגד העסקן, ולאחר שהיכו באלימות את יעקב מנדלסון, טוענים חסידי גור כי ירו לכיוונם ולעבר הרכב בו הם נסעו, ומאשימים את המשטרה בניסיון לטייח את האירוע (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור, אילוסטרציה (צילום: Ouria Tadmor/FLASH90)

הסערה בחסידות גור, שהחלה במחלוקת על שטח הקעמפ בארה"ב, כאשר העסקן שניהל את המקום סירב להנחיות בשם האדמו"ר מגור, מה שהוביל להחרמתו על ידי רבנים מהחסידות - הפכה אלימה.

אם מלכתחילה המחאות נגד ברלינר, הנמצא בארץ לקראת שמחת נישואי בנו, נשאו בעיקר אופי מילולי של תפילות ושירים, בהם גם "יימח שמו וזכרו", הרי שבשלב השני, הפכו גם לאלימות פיזיות.

כך לדוגמה, יעקב מנדלסון, הנחשב לאחד מאנשי האופוזיציה בגור, הותקף על ידי חסיד בעת שצעד ברחוב. מקרים נוספים פורסמו, חלקם אף תועדו.

ביום רביעי שעבר, במהלך עוד מחאה נגד ברלינר ברחוב ירמיהו בירושלים, עמדו מספר חסידי גור ליד רכבם, ולטענתם, נורו לעברם יריות מרכב חולף.

הם הזעיקו את המשטרה, אך השוטר שהיה בזירה טען כי שמשת הרכב התנפצה כתוצאה מזריקה אבן ברזל קטנה, של משחק הילדים 'חמש אבנים'.

החסידים התעקשו כי בוצע ירי, וסיפרו כי כמה מהם אף נפגעו מרסיסים. בהמשך, הלכו 2 מהם להגיש תלונה בתחנת המשטרה במגרש הרוסים.

מעדויות שמסר אחד המעורבים ל'כיכר השבת' עולה כי בתחנה סירבו לרשום כי מדובר היה בירי, ורשמו רק "חבלה במזיד ברכב".

כל הניסיונות לשנות את הניסוח, כולל אחרי תלונה חוזרת בהמלצת עו"ד, עלו בתוהו וכעת הם שוקלים לשכור עורך דין לטיפול במה שהם מכנים כניסיון טיוח של המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': החקירה נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר