מעקב 'כיכר'

חלק מקבוצת הנשים החרדיות שנעצרו בקייב - שוחררו

לאחר שעות שהיו עצורות בשדה התעופה 'בוריספול' שבאוקראינה, ללא סיבה הנראית לעין. בעלה של אחת הנשים מספר ל'כיכר': "כבר חשבנו שאין כל סיכוי שיכנסו לשם" (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יהודי בשדה התעופה באוקראינה (צילום: shutterstock)

קבוצת הנשים שיצאו הבוקר (שני) לאוקראינה למסע בן שלושה ימים בקברי הצדיקים הרבים הפזורים באוקראינה, נעצרו על לא עוול בכפם בשדה התעופה המקומי, ולאחר שעות של המתנה מורטת עצבים הצליחו לקבל את אישור הכניסה המיוחל למדינה.

אחד הבעלים שאשתו נתקעה בשדה התעופה מספר ל'כיכר השבת': "כבר התחלנו להכין את עצמנו לקראת חזרתה הלא צפויה של רעייתי לארץ, מכיוון שלא ראינו פתרון באופק, כולם אמרו לנו שאין סיכוי שהן ישתחררו".

"שלוחי מצווה אינם ניזוקים" כך מנסה להסביר הבעל את השחרור הלא צפוי של רעייתו וחברותיה: "מכיוון שלא הייתה סיבה אמיתית למעצר והן הגיעו בקבוצה מסודרת ולא היה חשש שאולי הן ירצו להישאר באוקראינה. לכן, לא ראינו סיבה שהאוקראינים ישחררו אותן - אך 'רבות מחשבות בלב איש'".

אתה יודע מה לגבי שאר העצורות?

"כרגע יש להן כרטיסים לשעה 11 בלילה (חצות בשעון ישראל ח.ב) ואין להן פתרון באופק מלבד לסמוך על הנס כמו שהיה לרעייתי. העסקנים המקומיים דואגים להן לאוכל ושתייה ומנסים לסייע להן ככל הניתן".

מוקדם יותר היום (שני) אמר הבעל בשיחה ל'כיכר': "מה שמאוד כואב לנו, זה שנתנו לכולם להבין שהרדיפה הזאת במעברי הגבול האוקראיני כבר מאחורינו, ואשתי - שנוסעת כבר שנים רבות עם קבוצות ולא נתקלה עד כה בקשיים במעברי הגבול - נתקלה עכשיו במראה המזעזע של זריקת נשים שבאו להתפלל בקברי צדיקים".

"החרימו להם את הדרכונים, כאילו היו פושעות מסוכנות. זו השפלה מחרידה, וחבל שהיה מי שמיהר לצאת בכותרות לתקשורת כאילו הסתיימו הבעיות במעברי הגבול - דבר שעכשיו כולם רואים שאינו נכון", הוא מסיים בצער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר