מאבק הצניעות בספרייה

ח"כ ארבל תוקף את שדולת הנשים: "התנשאות ופטרונות"

שדולת הנשים דורשת מראש עיריית חולון מוטי ששון לבטל את ההפרדה בספריה המשמשת את בני המגזר החרדי והדתי. מנגד, ח"כ משה ארבל מבהיר לראש העיר כי ההפרדה לא מנוגדת לחוק (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ ארבל וראש העיר מוטי ששון (צילומים: נעם ריבקין פנטון ויעקב כהן - פלאש 90)

המאבק על סטטוס קוו בחולון • פרסום ראשון: 'שדולת הנשים' פנתה השבוע לראש עיריית חולון מוטי ששון בדרישה לבטל את ההפרדה בין ילדים וילדות בספרייה העירונית המשמשת את בני הציבור החרדי והדתי, וממוקמת בתוך מנהל קהילתי תורני, בטענה כי מדובר בהפרדה המנוגדת לחוק.

ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לראש העיר ותקף את שדולת הנשים. במכתבו, מציין ח"כ ארבל כי ההפרדה אינה מנוגדת לחוק וכי אין לאפשר לנשים "המתנשאות" על החברה החרדית להחליט עבור הציבור החרדי.

במכתב של 'שדולת הנשים' לראש העיר מוטי ששון נכתב: "כידוע, חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, אוסר על הפליה מחמת מין בהספקת מוצר או שירות".

במכתבן, דורשים בארגון הנשים: "אנו פונות אליכם על מנת שתפעלו כדי להפסיק לאלתר את כל ההסדרים המפלים האמורים לעיל וכי תבטיחו כי כלל הנהנים משירותי הספרייה במרכז מקהל"ת בעיר חולון, יוכלו לעשות זאת ללא הפרדה והדרה וללא תלות במינם או במגדרם".

ב'שדולת הנשים' הזהירו: "חשוב לציין: הפרת הוראות חוק איסור הפליה, בנוסף להיותה עוולה אזרחית ואף פלילית, מהווה גם עילה שבגינה ניתן להגיש תביעה ייצוגית, בשם כלל הציבור שנפגע מההפליה, על כל המשתמע מכך".

כאמור, מכתב הנשים הוביל את ח"כ משה ארבל, עו"ד במקצועו ומי ששימש כיועץ החקיקה של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, לשגר מכתב משלו לראש העיר ולהבהיר כי אין בעיה חוקית בהפרדה בין הילדים והילדות בספרייה העירונית.

במכתבו תוקף ח"כ ארבל את 'שדולת הנשים' וכותב כי "רצונם 'לחנך' בהתנשאות ובפטרונות ציבורים אחרים בשם הסובלנות והליברליזם".

ארבל, התייחס לאזהרת שדולת הנשים שהן יכולות לתבוע תביעה ייצוגית, לדבריו, סעיף זה, "מהווה לטעמי לכאורה הפרה של כלל 24 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), בהן נקבע כי עו"ד לא ינקוט באיומים בפנותו לצד שכנגדם, וכי האיום כי מדובר בעוולה פלילית שעה שאין הדבר נתון כלל לסמכותן היא לעניות דעתי איום אלים, בוטה, בלתי מקובל, לא אתי ובהיעדר סמכות כל שהיא".

לדבריו: "הציבור המבקש לחנך את ילדיו לצניעות, לקדושה ולהפרדה בין המינים, אינו כופה את אורחות חייו על אחרים, ובמרחב ציבורי-דמוקרטי אין מקום לאפשר השתקה של קול אחד באמצעות העלמתו והדרתו מן המרחב הציבורי".

לאחר שח"כ ארבל הסביר מדוע לשיטתו החוק מאפשר את ההפרדה בספרייה, הוא מבקש מראש עיריית חולון: "לאור כל האמור, אבקשך לדחות על הסף את פניית שדולת הנשים בישראל הלא לגיטימית, ולהמשיך לאפשר לפעול למען כלל האוכלוסיות בעירך למתן שירותים באופן מיטבי, לרבות ספריה עירונית ייחודית לציבור החרדי בהתאם לאורחות חייו, וכפי שניסיונך רב השנים מלמד זאת, שכן האהדה הציבורית והאמון לו אתה זוכה אינו מגיע מאליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר