זהו החשוד שנעצר

'עוקץ המטפחות': "למעלה מ-40 אברכים נפלו"

שעות לאחר חשיפת פרשת 'עוקץ המטפחות', נראה כי רמון קריידי, המקסיקני, עקץ ככל הנראה יותר מ-40 אברכים בישראל • העסקן שחשף את הפרשה - באולפן 'כיכר' • הראיון המלא ב'ישי ורבינא בכיכר' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
העסקן מדבר (מנהל אולפן: אריאל ליבא. תמונת החשוד, ללא קרדיט)

שעות לאחר חשיפת פרשת 'עוקץ המטפחות', מתברר כי החרדי, אזרח מקסיקני המתגורר בירושלים, עקץ - לכאורה - למעלה מארבעים אברכים בירושלים. הרב יהודה אזרד, שחשף את הפרשה, בראיון באולפן. הראיון המלא ב'ישי ורבינא בכיכר'.

כזכור, היום דווח כי בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד, בחשד שהוציא בעורמה ובתחכום מיליוני שקלים מיותר מ-15 קרבנות, במהלך השנתיים האחרונות.

ראשיתה של חקירת המשטרה, בתלונה שהתקבלה מאדם שהיה בקשר עם החשוד, שהציג בפניו מצג לפיו הוא פועל במקסיקו בעסקים שונים שכללו העברת כספים לישראל של יהודים, עסקי מכירה של פרטים שונים בין מקסיקו לארה"ב, ייצוא מטפחות ראש למקסיקו עבור יהודים שמתגוררים במקום ועוד מיזמים, כשהוא מבטיח לו תשואה נאה עם ישקיע כסף בעסקיו אלו - והאדם השתכנע והשקיע.

כאמור לאחר תקופה נחשפה ההונאה, אך בינתיים נפלו בה לפי המשטרה לפחות 15 חרדים, כמו האדם שהתלונן לראשונה וחשף את הפרשה.

כעת, מדבר יהודה אזרד בראיון ל'כיכר השבת' על השיטה בה פעל, על פי החשד, העוקץ: "נוכל לוקח אברך שיהיה הפנים שלו - כי הוא מבין שרואים שהוא נוכל - ואומר לו 'תשמע, אתה רואה שאתה מרוויח? לך תביא את החברים שלך'. האברך בא לכולל, ויש לו בשורה: תביאו 100,000 שקל ותקבלו 5% רווח. וככה אברכים הלכו ולקחו משכנתא, וגם הביאו את המשפחה".

רמון קריידי, החשוד (ללא קרדיט)

בשלב זה, ממשיך אזרד, "הם נכנסים לחובות, נכנסים למשכנתאות. בהתחלה מקבלים אחוזים, זה מרתק, פתאום הם מבינים שהם גילו את סוד העושר והאושר - ואז מגיעה הטרגדיה".

על מספר האברכים שנעקצו טוען העסקן: "המשטרה לא יודע את מה שאנחנו יודעים; זה הרבה יותר מ-20 אברכים ויותר מכמה מיליונים. נפלה קבוצה גדולה של אברכים בירושלים".

אזרד מוסיף ומספר על היום שאחרי: "האברכים האלה, שלקחו כספים מידידים שלהם, נפשית לא מסוגלים לעמוד מול זה. יש אנשים לא נעימים שדופקים בבית באמצע הלילה, ושואלים איפה הכסף שלנו".

כשהוא פונה לאברכים, אומר העסקן: "כסף לא עושה כסף, בטח לא 5%. תפסיקו להאמין. מי שלא לוקח כסף ועובד 24 שעות ביממה - לא יעשה כסף. חייבים לעצור את זה; כל שבועיים יש פרשת עוקץ חדשה".

עורך דין חן הולנדר, המייצג את החשוד מסר בתגובה: "מרשי אדם צעיר הנעדר עבר פלילי נעצר לצורכי חקירת הפרשה. מרשי מסר גרסה והוא משתף פעולה עם גורמי החקירה ולצד זאת חווה קשיים ומצוקות קשות בגינם פנה מיוזמתו וטרם מעצרו לקבלת טיפול. אנו מקווים שהחקירה תגיע לכדי סיום בקרוב והוא ישוחרר מן המעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר