הסיפור המלא

מי מונע ערך ב'ויקיפדיה' על הרב יגאל כהן?

מאמציהם של תלמידי הרב יגאל כהן, מגדולי מחזירי התשובה, לפתוח על הרב ערך באנציקלופדיה המקוונת, 'ויקיפדיה', נכשלים - והערך על הרב מוסר שוב ושוב מהרשת (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הרב יגאל כהן (צילום: יעקב כהן)

מזה מספר חודשים שהניסיונות לפתוח ערך בויקיפדיה, על הגאון רבי יגאל כהן, ראש מוסדות 'יביע אומר' ומגדולי מחזירי התשובה, עבור הציבור הרחב שמתעניין ברב - נכשלים.

לפני כשנתיים ניסו תלמידיו לפתוח ערך באנציקלופדיה המקוונת אך נטען בפניהם כי הרב אינו "מהווה עניין" עבור ערך בויקיפדיה ולאחר דיונים מתישים עם עורכי האתר הם עזבו את הנושא.

כעת, בחודשיים האחרונים, מנסה שמואל קורייב, איש הניו המדיה ומקורבו של הרב, להקים ערך בויקיפדיה על מנת שהקהל הרחב יוכל להכיר ולהיחשף לדמותו של הרב, למרות שהרב עצמו אינו אוהב את הרעיון.

בתחילה, ניסה קורייב להקים ערך לבדו, הוא העלה זאת באופן מקצועי ולאחר יממה הוסר הערך. לאחר מכן, מצא קורייב מספר אנשים שמתמחים בויקיפדיה והם כבר עברו לקבוצות הדיונים וכו' כששם מסבירים להם כי אין מקורות מספיקים להמון דברים.

כשהושגו המקורות ולאחר שניסו שוב, נטען במיילים שקיבלו מתנדבי הקמת הערך כי "אדם זה אינו מוכר מספיק ואינו מהווה עניין לציבור לעת עתה", כלשונם.

נזכיר כי הרב יגאל כהן הוא בין הרבנים המובילים היום בעולם התשובה, הממלא אולמות ואצטדיונים בארץ ובעולם במאות ואלפי יהודים מדי ערב, ואלפים נחשפים למערך המדיה שמפיץ את שיעוריו של הרב. זאת ועוד, במשך תקופה ארוכה, כאשר חיפשו אזרחי ישראל את המילה "הרב" בגוגל, ההשלמה הראשונה לכך הייתה "הרב יגאל כהן".

"כל זאת ועוד, לא מספקים את האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה אשר טוענת שאינו מוכר מספיק בשביל לקבל ערך, כשאם נחפש היטב נקרא שם ערכים על אנשים שרוב ככל הציבור אינו מכיר ושאינם פעילים עשירית ממה שהרב יגאל כהן פעיל", אומר שמואל קורייב בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לדבריו: "אנחנו מנסים כבר מספר חודשים להעלות ערך הערוך באופן מקצועי לחלוטין, עם מקורות מוסמכים לאתרים, גורמים בויקיפדיה תמיד מתרצים לנו תירוץ אחר, בין היתר כי 'הרב אינו מוכר מספיק לציבור ואינו מהווה עניין בשביל להקים עליו ערך לעת עתה'. שלחנו אותם לעיין קצת ביוטיוב, בפייסבוק, באינסטגרם, לראות מי זה הרב ש'אינו מהווה עניין', אבל מעניין שכל יום צופים בו מאות אלפים.

"מעניין מה זה אומר להוות עניין לציבור, אולי כמה 'אושיות פייסבוק' שמעלים בדיחות, או גרפיקאים ומאיירים של עלונים, שעליהם כן יש ערכים בויקיפדיה, זה באמת מהווה עניין לציבור הרבה יותר מהרב הזה שמחולל כאן מהפכה ענקית בעולם הקירוב בשנים האחרונות?".

איציק אדרי, יו"ר ויקימדיה ישראל, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "ויקימדיה ישראל אינה מתערבת בתכנים באנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה. קהילת העורכים המתנדבת היא שקובעת את הכללים והקריטריונים לערכים. כל הכללים, הדיונים והחלטות הקהילה זמינים לעיון בצורה חופשית על ידי כל אדם המעוניין בכך".

"כיכר השבת" אכן בדק בפרמטרים המופיעים בויקיפדיה לגבי ערכים על רבנים שאינם נושאים משרה רשמית, ולפי ויקיפדיה "קיימים תלמידי חכמים שאינם בעלי משרה רשמית או שמשרתם הרשמית אינה מזכה אותם בערך, אך עם זאת לשיעוריהם הפרטיים מגיעים רבים, ותורתם נפוצה בקרב מאות לומדים". רבנים כאלה לפי ויקיפדיה זכאים לערך בויקיפדיה, ולפי הנראה לעין גם הרב יגאל כהן עומד בפרמטרים הנזכרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר