"משמרת למשמרתי"

אחרי 25 שנים: שינויים ב'משמרת הקודש והחינוך' בני ברק

לאחר 25 שנות פעילות, 'משמרת הקודש והחינוך' בני ברק משנה את פניה, עם הקמתו של תת-ארגון חדש, בשם "משמרת למשמרתי" המלווה בחותמת חדשה - ונועד לאישור אירועים כשרים (חרדים)

הרב מרדכי בלוי (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': לאחר 25 שנות פעילות בתחום שמירת גדרי הצניעות והחינוך, 'משמרת הקודש והחינוך' שעל-ידי בד"צ בני ברק, משנה את פניה - כך נודע ל'כיכר השבת'.

במהלך שנות פעילותה של ה'משמרת', הפקידו הרבנים בידיו של המחנך הרב מרדכי בלוי, יו"ר 'משמרת הקודש והחינוך', את ענייני החינוך, ואילו את ענייני הקדושה והצניעות, הפקידו בידי מגיד המישרים הנודע, הרב שלמה לוינשטיין.

אלא שלאחרונה הוקם תת-ארגון חדש, המלווה בחותמת חדשה, עבור אישורים לאירועי תרבות במגזר החרדי והדתי, המתקיימים לפי הכללים הנדרשים המאפשרים את השתתפותם של המקפידים על כך.

כחלק מהשינויים, בעוד על החותמת הוותיקה של 'המשמרת', שמו של הרב מרדכי בלוי לא הופיע, הרי שבחותמת החדשה, שמו כן מתנוסס כנותן הכשרות.

החותמת הישנה

זאת ועוד, על החותמת המקורית נכתב: "באישור משמרת הקודש והחינוך שעל ידי בתי דין צדק דק"ק בני ברק", כאשר הכוונה לבתי הדין של הגר"נ קרליץ והגר"ש וואזנר זצ"ל, ולעומת זאת בחותמת החדשה אין איזכור לבתי הדין בבני ברק, ובמקום זאת נכתב: "בפיקוח משמרת למשמרתי בני ברק - הרב מרדכי בלוי".

"כיכר השבת" יצא לבדוק מה הביא לשינויים ומדוע הוצרכו לחותמת חדשה.

בשיחות שערכנו עם גורמים ב'משמרת הקודש והחינוך', נמסר לנו כי מספר אירועי התרבות גדל מאוד במגזר החרדי כאשר מנגד בתי הדין בבני ברק לא יכולים לפקח ולקחת אחריות על כל האירועים ואף מסרבים לקחת אחריות רוחנית על מספר גדול של אירועים, זאת לצד העובדה שאין זה מכובד שחותמת של בית הדין תופיע על תיאטרון בובות או מופע בלונים, לדוגמא.

החותמת החדשה

בעקבות כך הוחלט על הפרדת רשויות כאשר הרב מרדכי בלוי לקח על עצמו את נושא האירועים באמצעות "משמרת למשמרתי", שמו של תת הארגון החדש, וזאת בפיקוח ובהכוונת הרבנים.

ל'כיכר השבת' נודע כי 'משמרת למשמרתי' מעניקים פיקוח גם לאירועים במגזר הדתי לאומי, והחותמת מתנוססת גם בין עלוני הציונות הדתית.

גורם בכיר ב'משמרת הקודש והחינוך' אישר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הארגון 'משמרת למשמרתי' הוא תת ארגון של משמרת הקודש והחינוך, והוא הוקם בהכוונת הרבנים ובעידוד הרב לוינשטיין, לאחר שהוחלט כי אין זה מן הראוי ששם בתי הדין בבני ברק יתנוסס על כל אירוע ולכן הופרדו הרשויות.

"אין שחר לשמועות על חילוקי דעות במשמרת הקודש והחינוך", אומר הגורם הבכיר באופן חד משמעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר