ב'גור' נערכים. צפו

חסידי גור בערד חוששים: לאחר שנתיים רחובות ערד בוערים שוב

בית הכנסת שהוקם במקלט עירוני בערד מעורר אמוציות ומחזיר את ערד לימי המהומות בין חסידי גור לעירייה. ככל הנראה הלילה יבוצע הפינוי • צפו בחסידים מתבצרים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
החסידים והמשטרה, מחוץ לבית הכנסת, הלילה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

שנתיים אחרי המהומות הבלאגן חוזר לערד: האם עיריית ערד מתכוונת לפנות הלילה (חמישי) בית כנסת של חסידי גור בעיר? החסידים בטוחים שכן.

מדובר ב'בית החסידים' (שטיבל) של גור, שהוקם בעבר באופן בלתי חוקי, לפי העירייה, והשבוע התנהלו דיונים משפטיים סביב חוקיות שהייתם של חסידי גור בו.

אלא שעיריית ערד, שמתחילה לא אהבה את רעיון הקמתו של בית הכנסת לפני שעבר את כל הליכי התכנון והבינוי - כפי שנקבע גם בבית המשפט - מתעקשת לדברי החסידים להרוס אותו, עוד הלילה.

בעקבות כך, נערכים במקום צעירים מחסידי גור, ליד בית הכנסת שלהם, כדי למנוע את הריסתו. גם כוחות המשטרה הגיעו למקום, כדי לשמור על הסדר.

אחד מחסידי גור בערד, ששוחח עם 'כיכר השבת', אומר בכאב: "אנחנו בהלם. לא מאמינים שיש כזה חוסר רגישות בעירייה. מה נהיה מאיתנו? אין לאנשים איפה להתפלל, מתפללים בסלונים של בתים ומה שחשוב להם זה שמירה על קוצו של יו"ד?".

מנגד, בכירים בעירייה מתארים אחרת את השתלשלות הדברים: "ביום חמישי פלשו חסידי גור, בניגוד לחוק, למקלט שהיה מיועד לשימוש מחלקת הרווחה. החוק קובע שעד 30 יום רשאי בעל נכס, כל נכס, לפנות את המקום בכוח סביר, ואם חולפים 30 יום הפינוי עובר למגרש המשפטי".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת': "אין לנו כרגע היערכות לפינוי. העירייה היא הגוף שמחליט על הפינוי במידת הצורך נשמור על הסדר הציבורי. אנחנו לא אלו שקובעים את זמן הפינוי, אנחנו ביחסים מצוינים עם הקהילה של חסידי גור".

מעיריית ערד נמסר ל'כיכר השבת': "ביום חמישי שעבר פלשו חסידי גור בניגוד לחוק למקלט שהיה מיועד לשימוש מחלקת הרווחה. החוק קובע שעד 30 יום רשאי בעל נכס, כל נכס, לפנות את המקום בכוח סביר. אם חולפים 30 יום הפינוי עובר למגרש המשפטי".

"נציג גור טען במשטרה וגם היום, בדיון בבית המשפט, בבקשת צו מניעה שהגיש נגד כוונת הפינוי, שהפלישה נעשתה לפני 30 יום. את עצם הפלישה הוא לא מכחיש כלל. העירייה הוכיחה מול המשטרה ומול בית המשפט שמדובר בפלישה טרייה.
א. שכנים העידו במשטרה. ב. חשבון החשמל הראה שהחל שימוש רק ביום חמישי. ג. חשבון המים כנ"ל. היתה 0 צריכה עד ליום חמישי כאשר צריכת המים עלתה לפתע. לאור דברים אלה, אישר בית המשפט לעירייה להחזיר את הנכס לחזקתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר