סיפור מסעיר

האנטישמית התגלתה כיהודיה וחשפה מסמך

אישה מקסיקנית שהייתה לוחמת נגד יהודים במקסיקו נחשפה לשכנים החדשים שלה וגילתה במפתיע כי "האוצרות הישנים" שיש לה בבית מלמדים ע"כ שהיא יהודיה מבטן ומלידה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב עם מרן הגר"ח (צילום: באדיבות המצלם)

אחת האנטישמיות הגדולות במקסיקו שהציקה ליהודים והקניטה אותם בכל הזדמנות, החלה להפוך את עורה לאחר שהגיע שכן חדש לבניין ולאחר שלמדה להכיר אותם גילתה שהיא גם יהודיה.

את הסיפור המופלא סיפר הרב דוד בבור רב קהילת סאווינוס במקסיקו למרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ולרבנים אליהם הוא נכנס מיד כשהגיע לישראל. הסיפור שלו מלמד על סוד ההשגחה הפרטית, ועל השורש היהודי החבוי שנדלק אצל יהודים פעמים אחרי דורות שלמים.

אשה שהיתה ידועה במקסיקו כאנטישמית מוצהרת, נחשפה להתנהגותו האצילית של השכן החדש שלה הרב דוד בבור רב קהילת סאווינוס במקסיקו ומשפחתו, כאשר הרב בבור עבר דירה לדירה הסמוכה למגורי אותה אשה, הוא הוזהר כי אותה אשה שונאת יהודים באופן יוצא דופן ואף מציקה ליהודים בלשון המעטה.

למרות התדמית האנטישמית, הרב דוד בבור ובני ביתו האירו פנים לאותה אשה, האישה החלה להתקרב למשפחה היהודית, עד שבאחד הימים לפני כחודש ימים חשפה כלים עתיקים שהיו בביתה, בין היתר פמוטות ומוצרים הקשורים בשולחן השבת היהודי שקיבלה בירושה מן הסבתא שלה לפני 65 שנה.

לאחר תקופה של בירורים, התברר שהגויה ה'אנטישמית', נחשבת יהודיה מבטן ומלידה, והיא הכירה ביהדותה והחלה להתקרב ליהדות ולשמור כשרות ולהתפלל.

באחד מביקוריה התכופים בבית הרב, חשפה בפניו מסמך ישן מאוד. להפתעת הרב, כשנפתח המסמך התגלה שסבה של האשה שהיה גנרל בכיר ואחד מאנשי הממשל בזמן השואה, קידם חוק לטובת פליטי השואה היהודים.

לאחר בירור מעמיק עלה שמסמך זה יכול לסייע לעגן בחוק את זכויותיהם של היהודים במקסיקו, ומהוה עוגן הצלה בנושא זכויות היהודים בקהילה זו ונכנס לארכיון הקהילה היהודית. המסמך חשוב ביותר לאחר שהממשלה שתפסה את השלטון היא קומוניסטית ומאמצת לעצמה את המדיניות של ונצאולה.

בתה של אותה אשה, שגם היא נחשפה ליהדותה, מקורבת כיום לנשיא מקסיקו אנדרס מנואל אוברדור.

בנוסף לביקור אצל מרן שר התורה, ביקר הרב גם אצל הגר"ח קניבסקי, הגר"י עדס, הגר"י הלל, הגר"ע אוירבך ועוד. במהלך ביקוריו סיפר לגדולי ישראל את הסיפור המופלא, הרב סיפר כי העיתונות המקומית עומדת לפרסם גם היא את הסיפור ויש בכך קידוש השם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר