מדוע אסור לתת לתינוק לאכול דבש? הנה התשובה להורים לחוצים

כל זוג הורים צעיר התוודע לפחות פעם אחת לאיסור להזין את תינוקם הזעיר בדבש. למה בעצם? בגלל הבוטוליזם - מחלה הנגרמת על ידי חיידקים המצויים בו שמסכנים את מערכת העיכול של הפעוט (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

זהו כלל שכל האמהות החדשות תוהות לגביו. מדוע בעצם תינוקות לא יכולים לאכול דבש? אז התשובה היא: בגלל הבוטוליזם - מחלה הנגרמת על ידי חיידקים - שמסכנים את מערכת העיכול של תינוקכם. דבש אינו בטוח מכיוון שהוא מכיל Clostridium botulinum - חיידק שנמצא למעשה באדמה. החדשות הטובות: מותר לתינוק לאכול דבש ברגע שהוא מגיע לגיל שנה. ד"ר דיאן הס, רופאת ילדים, נותנת פרטים נוספים על המחלה.

מהו בוטוליזם של תינוקות?

זוהי למעשה מחלה קריטית ביותר לתינוקות בני שלושה שבועות עד שישה חודשים. (עם זאת, כל התינוקות נמצאים בסיכון, עד שהם נהיים בני שנה.) נבגי ה-Clostridium botulinum, שנמצאים בעפר ואבק, עושים את דרכם לדבש ומזהמים אותו. אם תינוק ינק את זה, הנבגים יכולים להתרבות במעיו - דבר שעלול לגרום למחלה קשה שמערכת העיכול שלו עדיין לא מפותחת מספיק כדי להילחם בה.

ועדיין, הס אומרת כי הסיכון לבוטוליזם בקרב תינוקות הוא נמוך מאד וניתן לטיפול. "אם תינוק חולה בבוטוליזם של תינוקות והוא מאובחן מוקדם, ניתן לטפל בו", היא אומרת.

מהם התסמינים והטיפול?

"אצל תינוקות יופיעו עצירות, הזלת ריר מוגברת, חולשת שרירי הפנים ובעיות בליעה", אומרת הס. "וכן שיתוק שיורד ועובר בהדרגה מכף רגל ועד ראש".

הטיפול בבוטוליזם לתינוקות כרוך בדרך כלל באינטובציה למניעת אי ספיקת נשימה ואנטי-רעלנים, אומרת הס. הטיפול ניתן בדרך כלל גם ביחידה לטיפול נמרץ.

מה עליכם לעשות אם התינוק שלכם בלע דבש?

אל תבהלו, פשוט עקבו אחריו ובדקו אם מתפתחים אצלו תסמינים כלשהם. "בוטוליזם נדיר מאד ובדרך כלל מופיע רק מדבש גולמי", אומרת הס. "אם התינוק שלכם מתחיל לפתח את אחד מהסימנים הנ"ל, קחו אותו לחדר המיון הקרוב".

מתי הדבש נהיה בטוח לאכילה?

ברגע שהתינוק שלכם מגיע לגיל שנה, כאמור, זה בסדר להכניס את הדבש לתפריט. החיידקים שנמצאו בנבגי ה-Clostridium botulinum אינם מהווים סיכון מעבר לאותה נקודת זמן, מכיוון שמערכת העיכול של התינוק התבגרה מספיק, כך שלא יגרם לה נזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר