פרסום ראשון

רבני בני ברק לח"כים: "ציבור גדול משווע לפתרון"

העובדה כי השנה לראשונה אין חוף נפרד לתושבי בני ברק, הביאה את הרבנים לשגר מכתב אל חברי הכנסת החרדים: "נבקשכם בכל לשון של בקשה להיכנס לעובי הקורה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לא רק תושבי בני ברק מודאגים מכך שהשנה ככל הנראה לא יזכו לחוף נפרד קרוב להעביר את חופת בין הזמנים, ממסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת' מגלה כי רבני בני ברק פנו בפניה דחופה לחברי הכנסת החרדים בניסיון להביא להסדרה של חוף נפרד לעיר בני ברק.

הניסיונות נכשלו: בפעם הראשונה לבני ברקים אין חוף נפרד

יוזכר תחילה כי רבני בני ברק החסידי והליטאי הפנו את המכתב לחברי הכנסת עוד קודם מינויו של הרב הספרדי החדש הגאון רבי מסעוד בן שמעון.

במכתב עליו חתמו רבני בני ברק הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט נכתב: "הננו בזה בפניה נרגשת בשם כל תושבי העיר בני ברק, זה כחודש ומחצה שיושבים אנו על המדוכה לסדר חוף ים נפרד ללא בעיות תערובות וצניעות, דבר החשוב מאוד לכל התושבים אנשים, נשים וטף. הן מבחינת בריאות הגוף והן מבחינת מנוחת הנפש ואפשרות לשחרור ונופש המוגבלים מאוד בציבור החרדי באופן כללי".

"הננו מוכרחים להדגיש שישבנו מתוך שיתוף פעולה מלא עם ראש העיר היקר הרב אברהם רובינשטיין והאחראים מטעמו על נושא זה בעירייה, וניסינו להגיע למתווה שיוכל להיות מקובל הן מבחינה הלכתית והן מבחינה מעשית, אבל נתקלנו בסירוב הן מאנשי הביצוע בעיריית בת ים, והן מהאחראים בעיריית הרצליה".

"חשוב להדגיש", כותבים הרבנים: "שחוף מוסדר נפרד הלכתי חשוב מאוד לכלל הציבור החרדי בארץ, הניסיון הראה, שחוף שסודר בשנים עברו כראוי, שימש לא רק את תושבי בני ברק, אלא את כל ערי הסביבה".

הרבנים מוסיפים וכותבים: "נבקשכם בכל לשון של בקשה להיכנס לעובי הקורה בעניין חשוב זה, להסדיר אחת ולתמיד שרות אלמנטרי לציבור גדול כל כך המשווע לפיתרון מותאם כהלכה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת' המשא ומתן לחוף נפרד עבור תושבי בני ברק בין העירייה לעיריית הרצליה ועיריית בת ים כשל. בשלב זה, ייאלצו התושבים לנדוד עצמאית לחופים נפרדים מרוחקים, ובעיקר כאלו שאינם מותאמים לאוכלוסייה גדולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר