"להילחם בציונים"

מחבלים; הדור הבא • צפו בקייטנות החמאס

כ-15 אלף ילדים ובני נוער בעזה, בעיקר ממשפחות עניות, מבלים ב"מחנות הקיץ" שמפעיל עבורם ארגון הטרור חמאס, ולומדים כיצד להילחם באויב הישראלי • תיעוד קרבי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

בימים אלו פותח ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, את קייטנות הקיץ עבור הנוער המקומי. בתיעוד שמגיע משם, ניתן לראות מה לומדים הילדים הצעירים.

פעילי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מכשירים את בני הנוער למלחמה בישראל, באמצעות שלל תרגילים. חלק מהאימונים כוללים פירוק והרכבה של רובים בעיניים עצומות, ובהמשך אף אימוני ירי וחטיפת חיילים.

כתב רשת אל ג'זירה, שבא לבקר את ה"נופשים", שמע מהם את המשפטים הבאים: "אני אוהב את חמאס ומוכן להילחם למען חירות העם הפלסטיני. ההתנגדות האלימה, היא הדרך היחידה לשחרור פלסטין. אנחנו מתאמנים היום - כדי להילחם בציונים".

"הדור הזה הוא העתיד שלנו והגאווה של כל אחד ואחד מתושבי עזה", הסביר אבו מוג'אהד, ממפקדי "מחנה הקיץ". "הצעירים, שנמצאים פה במחנות, גדלו לצד המלחמות בעזה. הם יודעים את דרכם ורוצים להיות חלק מהמערך, והוא מתחזק יותר ויותר בזכותם".

בסקירה שפרסם אסף גבור ב'מקור ראשון' מתואר, כי כ-15 אלף ילדים משתתפים מדי קיץ בקייטנות החמאס ברצועה. כל מחזור פעילות נמשך עד 20 יום, וכיאה לארגון בעל אופי דתי, נשמרת בקפדנות ההפרדה בין בנים לבנות.

רגע השיא של הקייטנה הוא טקס הסיום, בו מספקים הצעירים העזתים תצוגת תכלית עם כל הידע שרכשו, מול פניהם המתמוגגות מאושר של המנהיגים יחיא סנוואר, איסמאעיל הנייה וחבריהם.

מג'די (שם בדוי), תושב עזה, פירט בשיחה טלפונית לכתב: "רוב האנשים לא מתחברים לתכנים שמלמדים בקייטנות של חמאס, שקהל היעד שלהן הוא משפחות עניות, בעיקר ממחנות הפליטים. לאלו אין מה לעשות עם הילדים כל השנה, אז הם שמחים שהילדים נכנסים למסגרת כלשהי למשך כמעט חודש. ההורים לא מתערבים במה שהילדים לומדים שם במחנות, או במה שעושים איתם. הם עסוקים בניסיון לשרוד כלכלית".

"אחרי שבועיים שאחיין שלי היה במחנה הקיץ, הוא התחיל לדקלם שירים שקוראים 'מוות לישראל ולציונים', ודיבר על הצורך למות מות קדושים למען ההתקוממות ולמען חמאס. כמעט הרבצתי לו כששמעתי את זה. שאלתי את אחי איך הוא שולח את הילד למקומות האלה. הוא הבין שהקייטנה בחינם - עלתה לו בחינוך של הילד שלו".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר