בעקבות 'כיכר'

מסתמן: פתרון למצוקת ה'צהרונים' בחיידרים

לאחר שראשי הת"תים בירושלים איימו כי לא יערכו 'צהרונים' - עד שלא תוסדר ההפעלה החיצונית. בעקבות 'כיכר', נציגי המנהלים יקיימו פגישה מעשית עם ראש העיר משה ליאון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

סערת ה'צהרונים' בירושלים: בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' מכתבם של מנהלי תלמודי התורה בירושלים בו הם כתבו כי הם מתכננים לסגור את הצהרונים בעקבות התערבות חיצונית. בעקבות 'כיכר השבת', ראש העיר החליט להתערב והשבוע יקיים עם נציגי המנהלים פגישות במטרה להגיע להסדרה של הנושא.

מנהלי הת"תים טענו במכתבם כי ראש העיר ליאון, הבטיח להם שניהול הצהרונים ע"י גורמים חיצוניים יסתיים. עוד הם טענו, כי לעובי הקורה נכנסו גורמים אינטרסנטיים ומאכערים ובעקבות כך יצאו באיום, כי המשך קיום הצהרונים עומד תחת סימן שאלה כבד.

כידוע, הצהרונים בגני הילדים מאפשרים להורים לעבוד עד לשעה מאוחרת, מה שיצר בשנים האחרונות שינוי משמעותי, שחדר גם לחינוך החרדי.

כבר יותר משנתיים, שבירושלים מתנהל מאחורי הקלעים קרב איתנים על ניהול הצהרונים הללו. אחד ממנהלי תלמודי התורה בעיר מסביר ל'כיכר': "הצהרונים מופעלים על ידי מפעילים חיצוניים, שלא מתואמים עם ההנהלה. זה דבר שפוגע בעצמאות שלנו, והחלטנו בהוראת גדולי ישראל להילחם למען עצמאות זו".

ואכן, מנהלי הת"תים בירושלים הגישו מתווה שיביא לשליטה שלהם בהפעלת הצהרונים, אך לדבריהם הוא הושלך לפח בעירייה, לאחר שנידון במשך כמעט שנה.

גורמים בלשכתו של ליאון הבהירו ל'כיכר השבת' כי "ראש העיר לא היה מודע לכל השיג ושיח בעניין הצהרונים, והוא נחשף לזה רק בשבוע האחרון. מטבע הדברים קשה מאוד להתחיל לארגן את כל הצהרונים שיעברו מידיים חיצוניות לידי תלמודי התורה ברגע האחרון, וראש העיר הורה לצוות משרד להכין מתווה שכבר בשנה הבאה הצהרונים יהיו בשליטת תלמודי התורה".

לאחר ש'כיכר השבת' העביר למנהלים את דברי ראש העיר הם התעקשו כי ניתן גם השנה לשנות את ניהול הצהרונים והכל תלוי ברצונו הטוב. כשראש העיר שמע שיש מתווה שיאפשר את ניהול הצהרונים השנה, הוא קבע פגישה עם המנהלים ואנשי המקצוע - כבר לימים הקרובים.

מלשכתו של משה ליאון נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "ראש העירמשה ליאון עושה הכל למען ילדי הת"תים ובוחן בימים אלה פתרון שייטיב עם כולם. ראש העיר לא ייתן לפגיעה בילדים בשום מצב, הוא רואה לנגד עיניו רק את טובת הילדים".

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחר הסאגה עד לסיומה על הצד הטוב ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר