לפני הבחירות

המאבק על הקול הרוסי: פוטין יגיע לישראל?

לשכת ראש הממשלה פתחו במגעים כדי להזמין את נשיא רוסיה לביקור רשמי בארץ, לחנוכת אנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד במלחמת העולם השנייה שהוקם בירושלים (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Haim Zach / GPO)

מאמצים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לישראל את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לביקור רשמי, עוד לפני מועד הבחירות הקרובות.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12 הערב (שני) במהדורה המרכזית, מדובר בחלק מהניסיון לתאם לנתניהו ביקורים מדיניים משמעותיים עוד לפני הבחירות, כאשר בין היתר נשקלו יעדים כמו ארה"ב, הודו ויפן.

במהלך הפגישה המצולמת הקודמת בין נתניהו לפוטין, אמר לו כי הוא עתיד לחנוך בירושלים אנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד במלחמת העולם השנייה. השניים סיכמו שלטקס הזה, יגיע פוטין בעצמו.

הערב הגיע לסיומו בעיריית ירושלים תהליך האישור של אותה אנדרטה, כאשר ועדת השמות של העירייה אישרה הערב את שם האנדרטה, שתוצב בגן סאקר בירושלים.

לדברי גורמים בעיריית ירושלים שצוטטו בדיווח של ירון אברהם הערב, הופעלו לחצים על עיריית ירושלים מצד לשכת ראש הממשלה לסיים את ההליך הטכני והפרוצדוראלי כמה שיותר מהר.

כעת, עם האישור הסופי בעיריית ירושלים, יתחיל גם התיאום הרשמי של המועד המדויק לטקס החנוכה, ולטענת אותם גורמים, זו הסיבה ללחצים לאישור המהיר.

המהלך מגיע על רקע הקרב על הקול הרוסי, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ איווט ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר