אחרי הרמז בסרטון

דיווח: ישראל תקפה כוחות איראניים בעיראק

ימים אחרי שהליכוד פרסם סרטון בו לכאורה נרמז כי ישראל פועלת צבאית בעיראק, מגיע הדיווח מפי גורמים מערביים כי חיל האוויר אכן ביצע לאחרונה שתי תקיפות נגד כוחות איראניים במדינה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ה'אדיר', ה-f35 (צילום: דובר צה''ל)

ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד כוחות איראניים, גם בעיראק, ושלשום ביצעה תקיפה נרחבת, בפעם השנייה החודש - כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא בלונדון.

לפי גורמים דיפלומטיים מערביים המצוטטים בעיתון, מטוס F-35 של חיל האוויר הישראלי תקף תחילה, ב-19 ביולי, מפעל טילים איראני הממוקם במחנה צבאי צפונית-מזרחית לבגדד.

בנוסף, כאמור, נערכה תקיפה נוספת שלשום, בבסיס הנמצא בצפון-מזרח בגדאד, 80 ק"מ מגבול איראן, נגד משאית שבה היו משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאחרונה מאיראן לעיראק, ונפגעו בה גם יועצים איראניים.

הטילים הללו עלולים לאיים על ישראל במידה וסוללה מהם תיפרס במערב או בדרום עיראק, מקומות בהם ישנה זרוע צבאית משמעותית של איראן. חלק מהגורמים טענו, כי קאסם סולימאני, מי שאחראי על כוחות הצבא האיראני מחוץ למדינה, מפקח גם על פרויקט הטילים בעיראק.

הגורמים המערביים הללו הוסיפו ומסרו לכתב העיתון הערבי הנחשב, את מה שהוערך מהרגע הראשון אך לא ניתן לו עדיין אישור רשמי: ישראל היא גם זו שעומדת מאחורי התקיפה שבוצעה לאחרונה בדרעא ובתל אל-חארה שבסוריה.

כזכור, בשבוע שעבר פרסם הליכוד סרטון תעמולת בחירות, בו לכאורה נרמז - לראשונה - כי ישראל אכן תוקפת בעיראק. "מי הייתם רוצים שילחם על ישראל מול העולם?", נפתח הסרטון בשאילה, כשבהמשך הוצג יאיר לפיד בגמגומיו בשפה האנגלית, ולאחריו ראש הממשלה נתניהו בנאום ישן בו אמר: "נפעל נגדכם בעיראק, נפעל נגדכם בכל זמן ובכל מקום כדי להגן על מדינתנו וכדי להגן על עמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר