נערכים לבחירות

השר דרעי: היעד שלנו צריך להיות 10 מנדטים; זה בהישג יד

במפלגות החרדיות מעלים הילוך לקראת הבחירות לכנסת ה-22 ומקווים לשחזר את ההצלחה מהפעם הקודמת: בש"ס מציבים יעד של 10 מנדטים, ב'יהדות התורה' מקווים לשמור על המנדט ה-8 (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yehuda Haim/Flash90)

49 ימים לבחירות: במפלגות החרדיות מעלים הילוך לקראת הבחירות לכנסת ה-22, שיתקיימו בי"ז באלול תשע"ט. בעוד בש"ס שואפים להתחזק לעשרה מנדטים, 'יהדות התורה מקווים לשמור על השמונה הקיימים.

בש"ס מקיימים בימים אלו ישיבות מטה בכדי להיערך לקראת השבועות האחרונים שלפני הבחירות, אז ייצאו הפעילים אל השטח בניסיון להעיר את הציבור הספרדי שילך לקלפי.

בישיבת מטה שהתקיימה לאחרונה התבטא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי היעד של המפלגה צריך להיות עשרה מנדטים. לדבריו, זה בהישג יד ואפשרי - בכפוף לעבודת בכירי המפלגה ואנשי השטח.

דרעי ביקש מחברי הכנסת להרבות לדבר בראיונות על ההישגים הכלכליים של המפלגה בקדנציה האחרונה, ולהתעסק פחות בנושאי דת ומדינה.

"זו מציאות", אומר חבר כנסת בש"ס, "שאנחנו יכולים להגדיל את כוחנו בכנסת. צודק דרעי שזה בהישג יד. הציבור הבין ומאמין שש"ס נאמנת לימין. ש"ס מאוחדת מתמיד, אין לנו אויבים מבית. בטח ובטח שאם ההערכות של הפרשנים נכונות, שאחוז ההצבעה יירד, אנחנו יכולים וצריכים להאמין שנגיע לעשרה מנדטים".

כמו כן, בניסיון להחליש את אביגדור ליברמן, דרעי ביקש מהח"כים שלא להרבות להגיב לו, ולהתעסק יותר בח"כ יאיר לפיד, שהוא לדבריו האויב האמיתי של הציבור הישראלי בכלל והחרדי בפרט.

ובזמן שבש"ס שואפים להגדיל את הכוח בכנסת, ביהדות התורה כאמור מקווים לשמר על ההישג של שמונה מנדטים. "הכנסנו את המנדט השמיני בפער של עשרות קולות", מדגיש ח"כ מ'אגודת ישראל'. "הציבור צריך לדעת ולהפנים, עד כמה קול קובע. לא לזלזל".

הגר"ח קנייבסקי: למה 8 מנדטים, צריך מנין (ארכיון באדיבות המצלם)

"אנחנו יכולים לשמר על הכוח הנוכחי בכנסת", הוא מוסיף, "ואני מקווה שגם הזמן עשה את שלו: בבחירות הקודמות היו משקעים מהבחירות לרשויות, אבל כעת המצב שונה, יש אחדות".

לדברי הגורם, בשיחה ל'כיכר השבת': "עבודה נכונה יכולה לשמר עת המקום השמיני - ומי יודע? אולי אף להכניס מנדט תשיעי. זה לא דמיוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר