מגעים מתקדמים - ופגישות

אלי ישי ימשיך עם יהדות התורה? 'המנדט ה-8 היה בזכותנו'

אנשיו של אלי ישי מעוניינים לפתוח את ההסכם שנחתם בינם לבין יהדות התורה בבחירות האחרונות לריצה משותפת - 'הבאנו יותר מ-40 אלף קול' - אך הסיעה האשכנזית מתנגדת • כל הפרטים (בארץ)

אבי רבינא וישי כהן | כיכר השבת |
ישי עם בכירי יהדות התורה, בבחירות הקודמות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כ-48 שעות לפני תום המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת ה-22, נפגשו היום (שלישי) בירושלים ראשי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן עם יו"ר 'יחד' אלי ישי, וניסו להגיע שוב להבנות על תמיכה של אנשי ישי ביהדות התורה.

כזכור, בבחירות לכנסת ה-21 תמכה 'יחד' - בהוראת ראש ישיבת כיסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז - במפלגת יהדות התורה, זאת לאחר שלא הצליחה להשתלב ברשימת איחוד מפלגות הימין.

המחיר אותו דרשו ב'יחד' בפעם הקודמת, בתמורה לתמיכה ביהדות התורה, לא היה גבוה. אך כעת, אומר ל'כיכר השבת' גורם ב'יחד', כי הוא יעלה.

נאומו של הגר"מ מאזוז בעד ג'

"לא נסתפק עוד רק בהבטחה למינוי של עוזר ח"כ ביהדות התורה, כפי שאירע בבחירות האחרונות", אומר הגורם, ומסביר: "כולם ראו את המצביעים הרבים של 'יחד' - שהם אלו שהכניסו את המנדט השמיני ליהדות התורה".

לדבריו, "מטרת הפגישה לא נועדה לשמר את מה שהיה בבחירות הקודמות, שאז זה היה הסכם של 'אין ברירה'; הרב מאזוז החליט שלא מתמודדים כי שבטוח ייזרקו ככה קולות לפח. לכן נאלצנו להסכים".

"אבל אחרי שהוכח, גם לשיטתם, שהבאנו הרבה קולות - יותר מ-40 אלף, להערכתנו - צריך לפתוח את ההסכם מחדש, גם ביהדות התורה מבינים שזה מה שראוי לנהוג. אנחנו מקווים שהערב הנושא ייסגר סופית", אומר מקורבו של אלי ישי.

מנגד, ביהדות התורה לא כולם סבורים כי ההישג ההיסטורי של מנדט שמיני הגיע בזכות הצבעתם של אנשי ישי. לדברי גורמים במפלגה, אנשי 'יחד' אמנם לא הצביעו למפלגות אחרות, אך "לא ראינו התגייסות לטובת יהדות התורה - מלבד הצהרות לתקשורת".

"בכל מקרה, לאלי ישי אין הרבה ברירות... כעת ישנה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים", מסכם הגורם האשכנזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר