"נמצא את המשותף"

גנץ מבהיר: לא אפסול את לפיד בגלל החרדים

לדברי יו"ר 'כחול לבן', הוא בונה על כך שאיווט ליברמן ימליץ עליו. גנץ תקף את הליכוד על פעילות נתניהו לשלב את עוצמה יהודית באיחוד הימין וטען כי יש אופציה להפתעה ברשימה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

"אם לפיד יפריע לבנות ממשלה עם החרדים, יש אפשרות להיפרדות?" - כך נשאל הערב (שלישי) יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ בראיון לכאן רשת ב'.

גנץ השיב בשלילה. "כחול-לבן היא רעיון שלם שמחבר את חלקי העם הישראלי, אם מישהו חרדי רוצה שאני אשב איתו, ואני אקבל את דעותיו - אני לא יכול לפסול מישהו אחר שמאמין בדברים אחרים. ב-17 בספטמבר כחול לבן תנצח, ואז נשב כולנו ונזכור כי יהודים וישראלים אנחנו, ונמצא את המשותף".

בהמשך הראיון אמר כי הוא "בונה" על ההמלצה של ליברמן עליו אצל נשיא המדינה. "הוא גם אמר שהוא ימליץ על המפלגה הגדולה. הוא לא פוסל אותי ואני לא פוסל אותו".

כשנשאל האם יישב אם הליכוד בראשות נתניהו בממשלה, אמר גנץ: "לנתניהו יש שימוע באוקטובר. כאדם אני מאחל לו את כל הטוב, אם נתניהו לא יואשם בשום דבר אין בעיה, ואם הוא יואשם אז הוא ממילא לא יוכל לשרת. נחכה לתוצאות. אתם תראו שהמנדט יוטל עלינו. אנחנו לא נשב עם ראש ממשלה מכהן עם כתבי אישום. לצערי הרב, לראש הממשלה יש חקירות ועוד דברים שלא נחקרו בכלל, אני אומר את זה בכאב לב. אני לא נגדו ברמה האישית ולא רודף אותו או את משפחתו".

בראיון תקף את נתניהו: "אני שומע את הקריאות שלו לאיחוד בימין, בסופו של דבר לוקחים אנשים קיצוניים לתוך הכנסת. לצערי המצב הוא שנתניהו עסוק כרגע בחסינות אישית והוא משלם במחיר כבד מאוד. אנחנו עתידים לראות בתוך הכנסת כהניסטים. והנה הליכוד של היום מוכן לעשות הכל כדי שהקיצוניים האלה יהיו בפנים. זה לא סביר".

הוא הבהיר כי יש סיכוי להפתעות ברשימה. "נשאיר את האופציה להפתיע עד הרגע האחרון, אני חייב להשאיר טיפה במתח באוויר. אין באמת סיבה לשנות את ההרכב של הרשימה שלנו. ובכל זאת, אנחנו מסתכלים מה נכון לעשות, כי אנחנו מבינים שצריך למצות את הזמן הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר