"אור ישראל"

חמישה בחורים החזיקו טלפון כשר - וסולקו

ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן העיף חמישה בחורים משיעור ב' לאחר שהחזיקו סלולרי כשר. את המידע קיבל רה"י כבר בתחילת הזמן, אך המתין עם סילוקם (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון 'כיכר', בעריש פילמר)

הישיבה הפתח-תקוואית סוערת: ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן סילק בימים האחרונים חמישה בחורים מהישיבה, בגין החזקת מכשיר סלולרי כשר.

אחד הבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת' כי כבר בתחילת 'זמן קיץ' שמע הגר"י רוזן כי הבחורים, תלמידי שיעור ב', מחזיקים במכשיר טלפון בישיבה - בניגוד לנהלים, וכעת החליף להעיף אותם מהישיבה.

ישיבת 'אור ישראל' ידועה בהיותה "ישיבה סגורה" ובעלת משטר קפדני מאוד, כמעט יותר מכל ישיבה ליטאית אחרת, כך שההקפדה על מעשיהם של תלמידי הישיבה, הינה מהמחמירות ביותר.

כך למשל האיסור על החזקת סלולרי בישיבה, ידוע ומוכר לכל התלמידים. כל בחור יודע כי במידה וייתפס עם טלפון בישיבה, דינו לעוף לאלתר.

"ראש הישיבה שמע בתחילת זמן קיץ כי ישנה קבוצה מבחורי שיעור ב' שהביאו טלפון כשר לישיבה - למרות האיסור החמור", מספר אחד הבחורים ל'כיכר השבת', "כאשר שמע על כך, אמר למקורביו כי בסוף הזמן יכין לאותם בחורים הפתעה".

הבחור מעריך בשיחה עם 'כיכר' כי מבחינתו של ר' יגאל, החזקת טלפון בישיבה הינה חציית קו אדום ואשר על כן, לכאורה, החליט להעיף אותם רק בסוף הזמן, כך שלא יוכלו למצוא בקלות ישיבה טובה אחרת וזאת כחלק מהסנקציה בגין מעשיהם.

מנגד, תלמיד אחר בישיבה, רואה את הצעד בצורה הפוכה לחלוטין ואומר כי "בחור שלומד בישיבה, מחויב לכל הכללים וההנהגות שקבע ראש הישיבה, ולמרות שהם הפרו זאת, ראש הישיבה לא העיף אותם בתחילת ה'זמן' ולא באמצע ה'זמן', אלא המתין לסוף הזמן, מתוך התחשבות מקסימלית שלו בהם, לכאורה כדי לא להרוס להם את ה'זמן' ואת הלימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר