לפני הבחירות

ההצעה של טראמפ: פסגה עם מנהיגי מדינות ערביות

יועצו הבכיר של הנשיא ג'ראד קושנר מגיע למסע פגישות בישראל ובכמה מדינות ערביות באזור כדי לקדם את יוזמת השלום של טראמפ. המהלך נעשה בתיאום עם נתניהו (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מטי שטרן, השגרירות האמריקאית)

חתנו היהודי של הנשיא דונלד טראמפ ויועצו הבכיר לענייני המזרח התיכון, ג'ארד קושנר, יגיע היום (רביעי), לישראל לביקור ופגישות נוספות במדינות ערביות באזור כדי לקדם את יוזמת השלום של טראמפ.

על פי הדיווחים, קושנר מתכוון להציע למנהיגים הערבים הזמנה לוועידה מיוחדת שטראמפ מתכוון לכנס בקמפ דייויד עוד לפני הבחירות בישראל במהלכה יציג טראמפ את תכניתו. מדובר במהלך פוליטי מחושב של טראמפ שישתלב בקמפייני הבחירות שלו ושל נתניהו ויסייע להם, זאת למרות שנתניהו עצמו ייעדר מהוועידה כדי לא להקשות על טראמפ מול המנהיגים הערבים.

על פי ההערכות, טראמפ לא צפוי להציג פרטים סופיים והחלטיים מידי, כלומר, הוא צפוי להציע יישות פלסטינית אך לא בהכרח בהגדרה כמדינה, כמו גם להציע נוכחות פלסטינית במזרח ירושלים, אך לא כבירה. הפלסטינים צפויים להתנגד לתכנית מכל וכל, נתניהו צפוי גם להסכים רק חלקית ולהציע הסתייגויות רבות. עצם הימצאות השליטים הערבים בפסגה תהיה בה אמירה ברורה לפלסטינים שיימצאו את עצמם בבעיה.

קושנר ופמלייתו יקיימו שיחות במצרים, ירדן, קטאר, סעודיה ואיחוד האמירויות. המדינות האלו זקוקות מאד לקשר עם האמריקאים והם יצטרכו להחליט האם הם מעדיפים את היחסים עם הפלסטינים הבעייתיים שלא באמת מעניינים אותם או את הקשרים החשובים עם האמריקאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר