תגובה הולמת

רוסי וחרדי הצטלמו: #מסרבים_להיות_אויבים

מיכאל לובוביקוב וחיים אוטמזגין, חילוני רוסי וחרדי מזרחי, הצטלמו יחד לסרטון משותף בתגובה להסתה הפרועה של ליברמן נגד החרדים. "למרות השוני, לדעת להתאחד" (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מיכאל לוביקוב)

מיכאל לובוביקוב, אדריכל, מסורב עלייה ופעיל ציוני בבריה"מ, החליט להילחם בהסתה הפרועה נגד המגזר החרדי.

בסרטון שצילם יחד עם חברו למילואים, חיים אוטמזגין מזק"א, הם פותחים בהבדלים ביניהם, האחד רוסי חילוני והשני חרדי מזרחי, ומסיימים במסר של אחדות.

את הסרטון פרסם מיכאל בעמוד הפייסבוק שלו עם ההאשטג #מסרבים_להיות_אויבים, וכתב: "חברים, נמאס! השנאה לחרדים, שמופצת בזמן האחרון, חצתה את כל הגבולות. מישהו שכח שאנחנו עם אחד, שכולנו אחים - עם כל הוויכוחים וההבדלים".

בהמשך הוסיף כי "דווקא לקראת תשעה באב אנחנו צריכים לחפש כל דרך להתאחד. לכן אנחנו קוראים לכם להצטרף. צפו בסרטון, תעשו כמונו, תעלו לרשת - וביחד נוכל להיחלץ מהמבוי הסתום של שנאת חינם".

בשיחה עם 'כיכר השבת', מסביר לובוביקוב כי מדובר בתגובה לאיווט ליברמן, עליו הוא אומר כי הוא ממחזר את כל הקמפיינים האנטי חרדים שאנחנו חווים כבר עשרות שנים אחורה, "אבל הפעם זה זה באמת קיצוני כי זה גם עדתי".

הוא מסביר כי החליט ללכת דווקא עם ידידו החרדי המזרחי, ולהציג כי למרות שהוא חילוני רוסי, הם משרתים יחדיו, ומציגים מסר משותף של אחדות.

"זה באמת מזוויע מה שקורה", אומר לובוביקוב ל'כיכר השבת'. "במיוחד מה שקורה בתוך המגזר הרוסי, שהחברה הישראלית פחות מכירה את זה, אבל שם הוא מגיע לטונים אנטישמים. כל ההצגות האנטישמיות על היהודים עם הפאות, והפרזיטים, ואוכלי החינם - הוא עושה נגד החרדים".

לסיום הוא אומר כי למרות שהוא מצטלם עם חרדי המשרת בצה"ל, המסר של האחדות חייב לכלול גם את אלו שלומדים תורה, שכן לכל אדם יש דעה משלו, וצריכים להתאחד בינינו למרות השוני.

אנחנו מציגים חבר שמשרת, אבל גם אלו שלא, יש לכל בן אדם דעה משלו ולמרות השוני אנחנו צריכים לדעת להתאחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר