ה'ממשיך' מת

דיווח בארה"ב: הבן המבוקש של בן לאדן מת

חאמזה בן לאדן, בנו של אוסמה בן לאדן, שהוכשר על ידי אביו לעמוד במקומו בראש ארגון הטרור הרצחני אל קעידא - מת. כך עולה ממידע מודיעיני שהגיע לידי הרשויות בארה"ב (אקטואלי)

בן לאדן, האבא (צילום: Hamid Mir, ויקיפדיה)

גורמים אמריקנים אומרים הערב (רביעי) כי מידע מודיעיני שהתקבל, מלמד על מות בנו המבוקש של אוסמה בן לאדן, חמזה, שהוכשר על ידי אביו למלא את מקומו.

ברשת NBC דיווחו כי הגורמים סירבו למסור פרטים נוספים ולומר היכן הוא מת ובאלו נסיבות, ואם ארה"ב קשורה למותו. מהבית הלבן טרם נמסרה התייחסות.

הפעם האחרונה שבה הוא נראה חי הייתה בשנה שעברה, בהצהרה מוקלטת שצילמה זרוע התקשורת של אל-קאעידה. באותה הצהרה הוא איים על ערב הסעודית וקרא לתושבי חצי האי-הערבי להתמרד נגד בית המלוכה.

בחודש מרץ הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית שהיא מציעה פרס של מיליון דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאו של חמזה בן לאדן, אותו הגדירו המנהיג הבא של ארגון הטרור אל-קאעידה.

לאור השפעתו הגוברת בתוך אל-קאעידה בינואר 2017 חמזה סווג על ידי ארצות הברית כ"Specially Designated Global Terrorist". בכך הוא צורף לרשימה שחורה שמטרתה להגביל את תנועתו ויכולותיו הכלכליות.

בשל החיסיון המוחלט בארגון 'אל קאעידא' לא ידוע מה היה תפקידו בארגון, אך דווח כי ביקר בשנים האחרונות בפקיסטן, סוריה ואפגניסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר