ההקלטה מהכינוס הפנימי

ליצמן נגד פעילי הדיור: תרדו מאיתנו, זה לא מוצא חן בעיניי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יצא במתקפה נגד פעילי הדיור, במהלך כנס פנימי של "אגודת ישראל", וקרא להם: "תרדו מאיתנו". לדבריו, "לא מצא חן בעיניי שמתווכים למיניהם מטפלים בנושא" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סגן השר יעקב ליצמן (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שחטף ביקורת נוקבת במהלך המשא ומתן הקואליציוני על הזנחת מצוקת הדיור במגזר החרדי והתעלמות מנציגי הקהילות במגזר החסידי, התייחס לראשונה למתקפה נגדו, ובחר להשיב במתקפה נגדית.

בכנס פנימי של נציגי 'אגודת ישראל' שנערך אמש (רביעי), אמר ליצמן בפתח דבריו כי "יש שני נושאים בוערים שנצטרך להתמקד עליהם ולא לוותר, זה רוחניות וגשמיות, אי אפשר לוותר עליהם, זה שבת ודיור".

"אסור לנו לעבור לסדר היום על הנושא של השבת", חידד ליצמן, "הדבר השני זה נושא של הדיור".

ליצמן עבר לתקוף את עסקני החסידויות שלחצו על חברי הכנסת לעסוק בנושא הדיור: "לא מצא חן בעיניי שמתווכים למיניהם מטפלים בנושאי דיור. זה לא שייך לביזנס הם רק מעלים את המחירים.

"אני מבקש רבותיי - תרדו מאיתנו. אני רואה איזה מתווכים מסתובבים שם. אין לי בעיה לעסוק בזה, אבל ביזנס לא איתנו. תרדו מאיתנו, תנו לנו לעשות מה שצריך לעשות".

כזכור, וכפי שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', במהלך המו"מ הקואליציוני האחרון החל קרב פנימי ב'אגודת ישראל', זאת בשל טענה שבאה מהשטח ה'אגודאי' לפיה אין יחס הוגן לאנשי השטח וראשי הקהילות שנרתמו למען המפלגה במערכת הבחירות.

הנציגים טענו אז כי בלשכות חברי הכנסת סוגרים בפניהם דלתות. הפעילים וראשי הקהילות ניסו באמצעים שונים להשפיע על המפלגה לקחת את תיק השיכון ולפעול בנושא הדיור, דבר שלמפרע התברר כהתערבות חריגה בפעילותו של סגן השר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר