צעד מפתיע

חבר 'המועצת' עתר לבג"צ: תחבורה בשבת ברמת גן - בניגוד לחוק

הגאון רבי יצחק זילברשטיין ורעייתו, הרב יעקב אריאל ותושבים נוספים בר"ג הגישו עתירה נגד כרמל שאמה ומשרד התחבורה, בטענה שהפעלת תחבורה בשבת מנוגדת לחוק. בג"ץ דחה אותם (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בתמוז תשע"ט | 01.08.19
הגר"י זילברשטיין וכרמל שאמה הכהן (צילום: באדיבות המצלם, פלאש 90)

חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, עתר היום (חמישי) לבג"צ יחד עם הרב יעקב אריאל, לשעבר רב העיר רמת גן, בבקשה להוצאת צו מניעה נגד כוונת ראש העיר כרמל שאמה הכהן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

שופטי בית המשפט העליון סירבו לדון בבקשת הרבנים והתושבים, ושלחו את העותרים להגיש את הבקשה קודם לבית המשפט המחוזי.

העתירה הוגשה נגד שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומשרד התחבורה, ונגד כרמל שאמה הכהן, ועיריית ומועצת העיר רמת גן, בדרישה להוצאת צו על תנאי וצו ביניים, למניעת הפעלת התחבורה בשבת.

עו"ד יחיאל וינרוט, המייצג יחד עם עו"ד שמואל הקר את הרבנים כתב בעתירה שהגיש, "עניינה של עתירה זו בהפעלה צפויה של שירותי הסעה ציבוריים ביום השבת ללא רישיון, בניגוד לדין, באופן העולה עד כדי עבירה פלילית של ממש".

בהמשך העתירה הוא מצטט את החוק שהמסמיך את שר התחבורה להתקין תקנות בנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, תוך התחשבות "ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לאיסור תנועת כלי רכב בימי מנוחה".

הם מביאים ציטוטים של ראש העיר, כרמל שאמה הכהן ושל אחרים המלמדים כי מדובר אכן בהפעלת תחבורה ציבורית. ולטענת העותרים, זה לא חוקי.

"קשה להפריז בחשיבותו של הנושא שלפנינו", נכתב בעתירה. "מדובר בנושא ציבורי בעל חשיבות ראשונה במעלה, המצדיק כי הערכאה הגבוהה בישראל היא שתיתן עליו את דעתה בראשונה".

ראש העיר כרמל שאמה הכהן מסר בתגובה: "איני נביא ולא בן נביא לחזות מה תהיה ההכרעה בבג"צ אבל תהיה אשר תהיה ההכרעה על כולנו לכבדה".

עו"ד וינרוט סיפר ל'כיכר השבת' כי "נשלחנו על ידי גדולי התורה למערכה למען השבת, ומשום חשיבות העניין וקושי המערכה, התעקש הרב זילברשטיין לעתור באופן אישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר