טלטלה בישיבה

'חזון נחום' נסגרת; הבחורים נותרו בלי ישיבה

בהנהלת ישיבת חזון נחום בבני ברק, החליטו להקשיח את התנאים וכעת הודיעו לבחורים על סגירת הישיבה. הבחורים מתלוננים: "מתעלמים מאיתנו, חלקנו נישאר ברחוב" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: גוגל מפות)

ישיבת 'חזון נחום' בבני ברק סוגרת את שעריה, ולא תיפתח מחדש בזמן אלול הקרוב. הבחורים זועמים, וחלק מהם לא הסתדרו עם ישיבה אחרת.

'חזון נחום', היא ישיבה כלל חסידית מפורסמת, שהעמידה במשך 29 שנות קיומה אלפי תלמידים. מדוע נסגרת הישיבה? הגרסאות חלוקות.

לטענת מנהלי הישיבה, יש דרישה הולכת וגוברת של הציבור החסידי, שבניהם ילמדו בישיבה בשפת האידיש, מה שגרם למחסור ברישום בחורים חדשים.

כיום, לומדים בישיבה כשבעים בחורים בלבד, ולטענת מנהלי הישיבה ששוחחו עם 'כיכר השבת', הציעו להם להירשם בשתי ישיבות אחרות.

מנגד, בחורים מהישיבה טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הישיבה מתעלמת מהם, וכי הצעד נעשה בהפתעה, ללא שניתנה להם אפשרות אמיתית לרישום בישיבות אחרות.

הבחורים הזועמים טוענים כי ההנהלה שלחה על דעת עצמה טפסי רישום לכמה ישיבות, מבלי לקבל שום אישור לכך שהבחורים התקבלו.

עוד טוען הבחור, כי גם צוות הישיבה, בראשם המשגיח הרב ורנר הופתע מאד מהמהלך, המגיע לאחר שבשנה שעברה החליטו בהנהלת הישיבה להקשיח את הכללים ולהקפיד על שורת הנחיות אותם הציגו מנהלי הישיבה לבחורים, כתנאי להישארותם בישיבה.

יש לציין שמנהלי הישיבה פתחו לפני 3 שנים ישיבה קטנה חדשה בשם 'טל תורה' המיועדת לבחורים חסידים דוברי שפת אידיש בלבד, וכעת לקראת סיום המחזור הראשון של בחורי שיעור ג', בחרה הנהלת הישיבה לפתוח עבורם ישיבה גדולה.

לדברי הבחורים, ההרגשה בישיבה היא שנמאס להנהלה מהם, וכי הם רק רוצים להיפטר מהבחורים, בשל רצונם להתעסק אך ורק בישיבת 'טל תורה' ובפתיחת הישיבה החדשה.

בינתיים, בעוד חלק מהבחורים הסתדרו בישיבות אחרות, חלקם עדיין לא יודעים היכן ילמדו בשנת הלימודים הבאה, והחשש הגדול שלהם הוא כי ייאלצו להישאר ברחוב בזמן אלול, ללא ישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר