"סגידה לאיש אחד"

עשרות חברי הכנסת של 'הליכוד' חתמו על נאמנות לנתניהו

עשרות חברי הכנסת של 'הליכוד' חתמו על מכתב הנאמנות לבנימין נתניהו שהוא המועמד היחיד לראשות הממשלה • האופוזיציה: "‏רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ בנימין נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)

עשרות חברי הכנסת של 'הליכוד' חתמו היום (ראשון) על מכתב הנאמנות לבנימין נתניהו שהוא המועמד היחיד לראשות הממשלה. באופוזיציה תוקפים: "‏רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה".

במכתב, עליו חתמו חברי הכנסת מ'הליכוד' נכתב: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

המכתב מגיע לאחר שיו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן קרא אמש (מוצ"ש) לחברי הכנסת מ'הליכוד' לבחור נציג שיהיה שותף לממשלת האחדות, אותה הוא מבקש להקים לאחר הבחירות.

ליברמן בחר בשמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שמיהר להתנער מדבריו: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו אינו אלא ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה-לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

באופוזיציה תקפו את ההחתמה, אותה הוביל ח"כ דוד ביטן. ח"כ יאיר לפיד אמר: "ביבי צודק. מאחורי גבו בליכוד כבר כולם מחפשים את היורש ומדברים אתנו על זה. בינתיים בלחישה. לא להרבה זמן".

ח"כ יועז הנדל אמר: "הצהרות האמון בנתניהו לנצח נצחים הן פארודיה של פולחן אישיות. בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את מה שאני שמעתי מחברי בליכוד ואת המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים שם לבינינו, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".

ח"כ גדי יברקן הוסיף: "רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה. לכל מי שלא האמין שנתניהו דואג רק לנתניהו יש לי תבלינים בשבילכם שהכובע ירד חלק יותר".

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ הגיב: "הפראנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו, הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד. ב 17.9 נשנה את סדרי העדיפויות, ונכריע כי בני אדם לפני הכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר