צפו

המשוריין הצה"לי החדש: כמו משחקי מחשב

משרד הביטחון חושף לראשונה את 'כרמל', המשוריין החדש של צה"ל, שיאפשר להם לזהות את האויב בלי להוציא את הראש החוצה ולשגר רחפני תקיפה - מבלי להסתכן (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

אחרי שלוש שנים של ניסויים, מציג היום (ראשון) משרד הביטחון את 'כרמל', המשוריין הצה"לי החדש, שישמש את כוחות היבשה בלחימה נגד האויב.

במשוריין העתידי, יהיו שני אנשי צוות במקום ארבעה כיום, והוא יהיה מבוסס בעיקר על יכולות אוטונומיות ובינה מלאכותית, בלי ליצור צורך אצל הלוחמים להוציא את ראשם אל מחוץ למשוריין.

מתוך המשוריין, לאחר זיהוי האויב או המטרה, יכולים הלוחמים להחליט על סוג הנשק איתו ירצו לעשות שימוש: טיל נ"ט, פגזים או או אפילו רחפנים, אם לצורך תקיפה או לצורך צילום ומעקב.

קצין שריון ראשי, תא"ל גיא חסון הסביר היום כי "האתגר המרכזי הוא לחשוף את האויב מהר ובזמן אמת ולהרוג אותו במהרה. היום אנו במצב טוב, אבל הכרמל יהיה חלק מתפיסה שלמה שתביא דברים נוספים".

הוא הוסיף כי "הלוחמים בעתיד יצטרכו יותר להגדיר מערכות מאשר להפעיל מערכות, והלוחם יצטרך להיות בעל ביטחון מלא במערכות האוטומטיות האלה, כולל של הנהיגה האוטומטית".

ראש מחלקת פיתוח ומחקר במשרד הביטחון תא"ל יניב רותם: "זו תכנית מהפכנית ליבשה עם טכנולוגיות פורצות דרך. הוכחנו שניתן לתפעל רכב קרבי עתידי על ידי שני לוחמים בתא סגור. אנחנו לפני שינוי תפיסה מהפכני בתמרון היבשתי ולקראת עידן חדש. זוהי מערכת קטנה וקומפקטית שתתחבר אף לכלים קטנים מאשר נגמ"ש נמ"ר או איתן. עם מרכבה קצת קשה לזוז בשטח אורבני וכל טכנולוגיה שפיתחנו תוזרם ליתר הכלים שאנו מפתחים. הכרמל יהיה קטן, זול, קטלני ויעיל יותר מהקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר