150 מטר

"ברק כהן הטריד את נתניהו ופגע בשלוותו"

בית המשפט הרחיק לחצי שנה את ברק כהן מבנו של ראה"מ, אבנר נתניהו. "אין ספק כי ברק כהן הטריד את אבנר נתניהו", כתב השופט. כהן הגיב: "אבנר איש חלש" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית המשפט השלום בתל אביב הוציא צו הרחקה לפעיל החברתי עו"ד ברק כהן, בשל הטרדותיו לבנו של ראש הממשלה אבנר נתניהו ברחובה של עיר. על פי השופט עמית יריב, ייאסר על כהן להתקרב יור ממרחק 150 מטר מנתניהו למשך חצי שנה.

"אין ספק כי ברק כהן הטריד את אבנר נתניהו. יצירת 'סצינה' במקום ציבורי היא פגיעה ברורה בשלוות חייו ופרטיותו", כתב השופט יריב.

"על חשיבותו של חופש הביטוי וחופש המחאה הפוליטית לא תיתכן מחלוקת", כתב השופט. "כוחה של חברה דמוקרטית נמדד ביכלתה להכיל מחאה פוליטית לגיטימית ומגוון דעות, גם אם הדרך שבה באות דעות אלו לידי ביטוי אינה נעימה למבוקרים. כל עוד אין המחאה חורגת מגבולות המותר - יש להגן על זכותו של אדם למחות על מה שהוא תופס כעוולות. אלא שחופש המחאה אינו בלתי מוגבל ומולו יש לאזן את הזכות של אדם לפרטיות לשלוות חיים וכבוד".

נתניהו בבית המשפט, פלאש 90

"אני סבור כי אין כל ספק כי כהן הטריד את המבקש. יצירת 'סצינה' במקום ציבורי, אליו הגיע וישב המבקש עם חבריו, תוך עירוב גורמים נוספים, היא פגיעה ברורה בשלוות חייו ופרטיותו. העלאתם של הסרטונים המתעדים היא פגועה חמורה עוד יותר בפרטיותו. המבקש אינו דמות ציבורית ולמרות ה'סממנים הציבוריים', אלו אינם מגיעים לדרגה המצדיקה פגיעה בזכויות היסוד שלו", סיכם השופט.

כזכור, נתניהו הגיש תלונה נגד כהן לאחר שהאחרון פגש אותו בבית קפה בתל אביב והחל לצעוק לעברו מילות גנאי כנגד אביו ומשפחתו. נתניהו הצעיר שנחשב לדמות מופנמת שאינה נחשפת לתקשורת בדרך כלל, בחר להתעלם מכהן שתיעד את כל האירוע והעלה אותו לרשתות החברתיות.

ברק כהן משמאל, פלאש 90

בעקבות הסרטון פנה נתניהו הבן באמצעות עורך הדין יוסי כהן וביקש צו הרחקה נגד ברק כהן, שאף נחקר במשטרה בנושא.

כהן בחר לאחר שניתן לו צו הרחקה להמשיך ולעלוב בנתניהו הצעיר: "התברר לנו שבניגוד לדימוי של המשפחה, אבנר הוא אדם חלש ואנו לא פוגעים באנשים חלשים. לא נכון לנהל מאבק מול אדם חלש. במהלך הדיון אמרתי שאני לא רואה טעם להמשיך ולנהל את המאבק מולו. כפי שהתרשמתי ממנו, הוא יותר בדעות שלנו מאשר בדעה של המשפחה שלו. נתניהו ראוי להתנגדות עממית הרבה יותר רחבה".

לכהן זו לא הפעם הראשונה שהוא מורחק מאישי ציבור, גם בפרשת הבנקים הוא הורחק ממנהלי הבנקים בשל השתלחויותיו בפומבי והתנהגותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר