"פרעות קישינב 2"

שוב מחפשים דם? תחנת דלק על בית קברות

בבית הקברות שם התחוללו 'פרעות קישינב', מתכננים יזמים תאבי בצע להקים על המקום תחנת דלק • רב הקהילה היהודית בראיון זועם ל'כיכר': "מרגישים את הפרעות פעם שניה" (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב איזקסון בבית הקברות (צילום: באדיבות המצלם)

בית הקברות היהודי הוותיק של קישינב קיים כבר מאות שנים וגדולי עולם היו טמונים בו. בשנים האחרונות מנסים כל מיני גורמים אינטרסנטיים להשתלט על המקום ולבנות תחנת דלק על בית הקברות, בדיוק איפה שהתרחשו פרעות קישינב בהם נרצחו באכזריות מאות יהודים.

רבה של הקהילה היהודית במולדובה, הרב שמשון דניאל איזקסון, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "היהודים הוותיקים שעדיין חיים זוכרים היטב את בית הקברות מהימים המפוארים שלו, אי אפשר למכור להם 'לוקשים', ולכן מדובר פה בכאב גדול עבור הקהילה היהודית שאני עומד בראשה".

הרב מתאר בשיחה את ההיסטוריה המפוארת של בית הקברות: "בשנת 1958, הממשל הסובייטי החליט לפרק את רוב בית הקברות, אך הממשל החליט להשאיר רבע מבית הקברות בשלמותו, והפך את שאר בית הקברות לפארק ענק לטובת תושבי האזור. משנת 2015 עד להיום מתנהל משפט כנגד חברת גז ענקית שרוצה לבנות על מקום בית הקברות הענק תחנת דלק".

"למרות שניצחנו בכל המשפטים, הם הגישו בקשה לשר התרבות, ואנחנו הבנו שהשר הסכים לבעלי החברה להקים תחנת דלק במקום הפארק".

בשלב זה של השיחה הרב איזקסון ממש רותח ואומר: "מדובר פה על חילול שני של המקום, המדינה פה לא אכפת לה מכלום, למרות שהכל מתנהל בבית המשפט המדינה יכולה לאשר לבנות. אנחנו מזועזעים מזה, לא רק שמדובר על חילול שני של בית הקברות אסור לשכוח שבמקום הזה היו 'פרעות קישינב' הידועות לשמצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר