בשכונות מאוכלסות

העימותים בהונג קונג מתחממים: "כאוס מוחלט במדינה"

אחרי שבועות של הפגנות סוערות בהונג קונג, כנגד חוק ההסגרה לסין, הערב החלו עימותים סוערים בין המפגינים למשטרה. לטענת המפגינים, המשטרה ירתה רימונים (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

העימות בין הממשל בסין לתושבי האי השכן הונג קונג הולכות ומתלהטות, כאשר היום מציינים תשעה שבועות להפגנות, והמשטרה החלה לאבד סבלנות ופתחה בירי לעבר שכונות מאוכלסות.

לפי הדיווח ב'גרדיאן' הבריטי, הערב (ראשון), מפגינים מקומיים בהונג קונג החליטו לקחת את ההפגנות צעד קדימה. המפגינים התפזרו בשבעה מקומות מרכזיים בעיר והחלו בחסימת צירים ושיבשו את כל התנועה בעיר.

המשטרה המקומית החליטה להגיב בברוטליות וירתה עשרות רימוני גז בתוך האזורים העירוניים המאוכלסים. לטענת המפגינים הצעד שהמשטרה נקטה הוא צעד אל-חזור, מה שיכול להביא לתסיסה המונית בקרב התושבים נגד הממשל היושב בבייג'ין שבסין.

האופוזיציה ההונג קונגית דורשת לקיים בחירות ישירות למנהיגות הרשות המבצעת באי ובכך יתבטא רצון התושבים ולא רצון הממשל הסיני שמנסה בכל הכוח להכניס דריסת רגל לתוך האי שהתרגל במשך שנים להיות עצמאי תחת שלטון הבריטים.

כזכור, המפגינים מוחים נגד חוק ההסגרה לסין, שאמורה לחזק את השליטה הסינית בהונג קונג. עם זאת, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הבהירה כי בכוונתה להמשיך ולקדם את החוק. לדבריה, השינויים בו חשובים ויסייעו להונג קונג למצות את הדין עם הראויים לכך ולמלא את המחויבויות הבינלאומיות שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר