נאבקים נגד הפינוי

המאבק ב'עטרת ישראל' מחריף: התלמידים שכרו עורך דין

בעקבות הודעת ישיבת 'עטרת ישראל' לתלמידים לפנות את בניין המגורים עקב דרישת הקבלן - שכרו חלק מהתלמידים עורך דין, שיאבק עבורם מול הנהלת הישיבה: "גם לבחורי ישיבה יש זכויות" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל הישיבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסערה ב'עטרת ישראל' לא שוככת: ימים ספורים לפני סוף 'זמן קיץ', חלק מתלמידי הישיבה עדיין אינם מודעים למקום לימודיהם בזמן הבא, 'זמן אלול' הנחשב, וזאת לאחר שהמשא ומתן בין הנהלת ישיבת 'עטרת ישראל' לישיבת התפוצות ולחלופות נוספות אשר היו מונחות על שולחנה, לא צלח.

המאבק בישיבה קיבל תפנית בשבוע האחרון לאחר שביממה האחרונה בחורי ישיבת 'עטרת ישראל' שכרו עו"ד שייצג אותם במאבק מול הישיבה.

כזכור, הסערה פרצה לאחר שהנהלת הישיבה הודיעה על פינוי מיידי בתוך 24 שעות של בניין המגורים המיתולוגי בשכונת בית וגן, בניין המשמש כפנימייה עבור תלמידי הישיבה, וזאת כשבוע לפני סוף הזמן, כאשר מנגד, טוענים הבחורים כי לא הוצג פתרון עבור חלק מהתלמידים אשר מתגוררים במקום במשך למעלה מארבע שנים.

הודעת הישיבה

בנוסף, הודיעה הישיבה כי כל רכוש הבחורים אשר לא יפונה תוך מספר ימים בודדים, ייזרק לרחוב, כאשר הנימוק הוא כי ישנה דרישה של הקבלן להחזרת הבניין.

בתגובה, פנו התלמידים למשרד עו"ד יהודה מושיוב ושות', לקבלת ייעוץ משפטי על מנת למנוע פגיעה ברכושם, ולמנוע פינוי מהיר שלהם מהבניין.

ביממה האחרונה שלחו התלמידים מכתב אל הנהלת הישיבה ועובדיה, בו הם מזהירים מפני נקיטת הליכים משפטיים כנגד הישיבה על כל נקיטת מהלך חד צדדי כנגד הבחורים.

במכתב, הוזהרה הנהלת הישיבה על כל עשיית דין עצמי מצד הישיבה ובאי כוחה, ללא תיאום עם התלמידים, כגון פלישה, הפסקת המים והחשמל ועוד - המהווים עבירה פלילית. כמו כן דורשים התלמידים שבמידה ואין לישיבה פתרון עבורם, יש לתת להם זמן סביר על מנת למצוא מקום חלופי.

תגובת הבחורים ומכתב העו"ד

עו"ד יהודה מושייב מסר ל'כיכר השבת' כי "בחורים אשר נמצאים שנים במוסד מסוים, מוצאים את עצמם יום אחד נזרקים אל הרחוב, כאשר אין כל מי שידאג להם, דווקא ישיבת 'עטרת ישראל' שהייתה חממה כלפי הבחורים כל השנים, ודאגה להם למקום מגורים, בתשלום כמובן, היא זו שדורשת פינוי מיידי ואיום חמור בזריקת חפציהם".

לדבריו, "לכל אדם יש זכויות מינימליות, ולכל אדם מגיע את הכבוד הראוי לו, וכן! גם בחור במוסד ישיבתי במקרה הזה אשר קיבל דיור תמורת תשלום חודשי הוא בעל זכויות. לא נכון ולא הוגן לפעול מול אותם הבחורים באופן חד צדדי ללא נתינת זמן סביר לכלכל את צעדיהם כדי למצוא דיור חלופי".

בישיבת 'עטרת ישראל' טוענים לעומת זאת כי המקום נמכר לקבלן, בעוד שבאי כוחו טענו כי המקום שייך לקבוצת רוכשים מחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר