שר החוץ חשף

ישראל משתתפת באבטחת השיט במפרץ הפרסי

ישראל משתלבת בקואליציה שגיבשה ארצות הברית לאבטחת נתיבי השיט במפרץ הפרסי, לאחר ההשתלטות האיראנית ונזקים שגרמו למכליות נפט - כך חשף השר ישראל כץ (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מכליות נפט, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שר החוץ ישראל כץ, חשף היום (שלישי) במהלך דברים שנשא בפני וועדת חוץ וביטחון כי ישראל משתתפת בקואליציה האמריקנית לאבטחת השיט במפרץ הפרסי - כך נחשף באתר ynet.

לדבריו, כפי שהובאו על ידי איתמר אייכנר, ישראל שותפה לשיח שמתקיים בארצות הברית ובאזור ומשתתפת בהיבטי המודיעין ובתחומים נוספים, שבהם יש לה יכולות ויתרון יחסי.

כץ הוסיף כי מדובר באינטרס ישראלי מובהק במסגרת האסטרטגיה לבלימת איראן ולחיזוק הקשר בין ישראל למדינות המפרץ שאותה הוא מוביל בגיבוי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תיעוד איראני מהשתלטות על מכלית נפט בריטית (צילום: משמרות המהפכה)

יצוין כי במהלך דבריו בוועדה, התייחס לביקוריו האחרונים בכינוס האו"ם ובאבו דאבי, כחלק מהפעילות המדינית. "הדבר העיקרי הוא עליית מדרגה בקשרים עם מדינות המפרץ", הסביר.

"רק לאחרונה פגשתי אישיות בכירה באמירויות והיו סיכומים משמעותיים והמטרה שלי, בגיבוי מוחלט של ראש הממשלה, היא לפעול לנורמליזציה גלויה ולהסכמים חתומים וגלויים מול מדינות המפרץ".

לדבריו, אין לנו סכסוך איתם, אין לנו גבולות איתם, יש רק את הסוגיה הפלסטינית. "באותה פגישה הבאתי את ארדואן כדוגמה, שאנו לא אוהבים אותו, וגם הם לא לדעתי. ברור שיש כאן עימות מולו, אבל היקף הסחר עם טורקיה רק הולך ועולה. אפשר להתווכח על דבר אחד ולשתף פעולה באחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר