העבודות בשיאן

מיזם חדשני בתחום עיצוב הבית מגיע לירושלים ומסייע בעצירת הגירה שלילית

נתונים על עצירת הגירה שלילית מירושלים חושפים כי לראשונה לאחר עשור יש בשורות טובות • חלק מהנתונים מתייחסים לתכנון עתידי של העיר בתחום הכלכלה והמגורים • מתחם עיצוב ראשון מסוגו שהולך ונבנה במישור אדומים, עתיד לשנות את פני המפה (בארץ, תוכן מקודם)

(צילום: יח"צ)

לאחר עשור רצוף בנתונים מדאיגים על נתוני הגירה שלילית מעיר הבירה, התפרסמו בחודש מאי השנה, נתונים חדשים על ידי שני גופים משמעותיים: מכון ירושלים לחקר מדיניות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים ניתן לומר כי לראשונה מזה עשור, נבלמה ההגירה השלילית מירושלים. הדו"ח העלה נתונים על פיהם מתבססת עצירת ההגירה, מלבד ילודה ונתונים טבעיים. הישגים חדשים בתחום ההייטק והתעסוקה ותכנון נכון של העיר וסביבותיה, היו חלק מהפאזל שמרכיב את התמונה כולה.

כאשר מסתכלים על הנתונים הכוללים, צריכים לזכור שירושלים סבלה ממחסור במתחמי מסחר נאותים כמו ביתר חלקי הארץ. שכונות מסחר כמו גבעת שאול ותלפיות, הוסבו אט אט למתחמי מגורים, הר חוצבים הפכה לבירת היי-טק, אלא שהיעדר פיתוח דרכי גישה ותחבורה, גרמו לאנשים פשוט לקום ולעזוב.

62% מהירושלמים יורדים למרכז כשהם רוצים לרהט או לשפץ בית

לירושלמים נמאס שעבור כל דבר הם צריכים לצאת מהעיר. על פי סקר של גיאוקרטוגרפיה, 62% מהתושבים נאלצים לצאת אל אזור המרכז כאשר הם רוצים לשפץ או לרהט את הבית. כמה אבסורדי המצב, שתושבים בעיר הגדולה ביותר בישראל, צריכים להרחיק עד לאזורים שונים של הארץ כדי לבנות בית או להתפרנס.

בשנת 2013, בהתאם להמלצת הוועדה לסטטיסטיקה מוניציפאלית ולסיווגים גיאוגרפיים, ולהחלטת הלמ"ס, עודכנו גבולות המטרופולינים הקיימים: תל אביב, חיפה ובאר שבע, ולראשונה הוגדרה מטרופולין רביעית – מטרופולין ירושלים, שהפכה מהר מאוד למטרופולין השנייה בגודלה לאחר תל אביב. היישובים הגדולים במטרופולין ירושלים הם בית שמש, ביתר עלית, מעלה אדומים, מבשרת ציון וגבעת זאב. כיום מהווה המטרופולין חלק מהותי מפיתוח ירושלים ומסייע לעצירת ההגירה השלילית.

אחת הבשורות המשמעותיות ביותר שידעה ירושלים בשנה האחרונה, היא שינוי בתחום עיצוב הבית, שישפיע באופן ניכר גם על הכלכלה, הנוחות, וישנה גם את פני התיירות.

רבע שעה ממרכז העיר: עיר עיצוב ומתחם מסעדות שטרם נראו בישראל

האחות הקטנה של צלע מרכזית במטרופולין ירושלים, מישור אדומים, תהפוך לבירת העיצוב של ישראל בזכות מתחם 'דיזיין סיטי ירושלים' שהולך ונבנה בה בימים אלו. 8.5 ק"מ לכיוון מזרח מהבירה, רבע שעה נסיעה ממרכז העיר, הולכת ורוקמת עור וגידים עיר שלמה של עיצוב, שתהפוך לאבן שואבת לא רק לאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, אלא גם לתיירים מהארץ ומהעולם.

מתחם העיצוב 'דיזיין סיטי ירושלים', הראשון מסוגו בישראל, כולו השראה אפופת חו"ל, שילוב אירופאי עם מתחם הסעדה דמוי לאס וגאס. יזמית הפרויקט היא קבוצת ‘קס גרופ’. המרכז המסחרי, שרק לא מזמן החלו את בנייתו, צפוי להיפתח בתוך שנה וחצי ולכלול חנויות בתחום עיצוב הבית ומתחם מסעדות. שטח המגרש עליו נבנה המתחם הוא 53 דונם, ושטחו הבנוי של הפרויקט 90 אלף מ”ר, מהם 38 אלף מ”ר שטחי מסחר, 5,000 מ”ר שטחי הסעדה ו־40 אלף מ”ר חניון, הכולל 1,400 מקומות חניה. מדובר במתחם העיצוב הגדול ביותר באזור ירושלים, וההשקעה נאמדת בכ-400 מיליון שקלים. המתחם תוכנן על ידי מיטב האדריכלים מהארץ ומהעולם, וצפוי להיות מעין עיר של אאוטלטים עם חנויות מותגים בכל התחומים, ביניהן: חשמל, ריהוט, קרמיקה, עיצוב, סניטריה, וילונות, ידיות, טפטים, ועוד. המתחם ייראה בסגנון אמריקני, ובמרכזו העתק של המלון הוונציאני בלאס וגאס, עם מזרקה וסירה שתנוע בתוך אגמון ותקרת עננים בשמיים כחולים שינועו בטכנולוגיה מיוחדת ויעניקו תחושה של אור יום בכל שעות היממה.

"אנחנו רוצים להגיד לאנשים, בואו תשפצו את הבית בצורה המושלמת", אומרת פנינה רווח, מנכ"לית 'קס גרופ'. "תיהנו מיום של חוויה, תצאו, תתרשמו, תיהנו, תשוו מחירים, תשבו לאכול, ואפילו תפגשו שם את האדריכלים שלכם". וזהו אחד המיזמים החשובים בפרויקט, שיהווה כר נוח לבעלי עסקים וללקוחות, שכן במקום יהיה מתחם בו ישבו עשרות אדריכלים מהמובילים בישראל, אשר יעתיקו את משרדיהם למתחם החדש ויסייעו בכך לאלפי לקוחות לחסוך זמן יקר וכאבי ראש. באים באותו יום, פוגשים את האדריכל במשרדו, יוצאים לסיבוב נרחב במתחם ויכולים לחזור חזרה במידית למשרד להמשך התוכניות.

הצפי לתיירות: תוך שלוש שנים כמעט כל אדם יבקר ב'דיזיין סיטי ירושלים'

בירת העיצוב, 'דיזיין סיטי ירושלים', מספקת אלמנט משמעותי עם כ־2,500 מקומות תעסוקה עבור תושבי המקום והאזור כולו. תחום ההסעדה תופס נפח משמעותי בכל המתחם. מדובר בסדר גודל של 5,000 מ"ר של מרחב קולינרי מדהים, מתחם סגור שידמה שמיים כחולים ותחושה של חוץ – אף על פי שמדובר במתחם מקורה. המקום יראה אתר תיירות שבו מסעדות שף ומסעדות רגילות יגישו תפריטים מגוונים וכל אחד יוכל למצוא שם את טעמו.

בחברה היזמית מאמינים כי בתוך שלוש שנים, אחרי שכל הפרויקטים הענקיים ייפתחו, כמעט לא יהיה אדם במדינת ישראל שלא יגיע לפחות פעם אחת למישור אדומים, אפילו מתוך סקרנות בלבד. זאת באמת מהפכה שירושלים עוברת. במשרד הכלכלה והתעשייה נרשמת התלהבות רבה מהתפתחותה של מישור אדומים. "האזור הזה הוא הצלחה אדירה, ויש ביקושים רבים לכל קרקע שהצענו לבנות עליה אזור תעשייה או מרכז מסחרי גדול", אמר השר אלי כהן שסייר במקום.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר