מהפכה תחבורתית

עם מפעיל חדש: הרכבת הקלה מתרחבת

חברת TransJerusalem J-Net LTD נבחרה כזוכה במכרז ה-JNET של הרכבת הקלה בירושלים, ותפעיל את רשת הרכבות הקלות בשכונות רבות נוספות ברחבי העיר (תחבורה ציבורית)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נפטרים מ'סיטיפס': חברת TransJerusalem J-Net LTD הוכרזה היום (רביעי), על ידי ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, כזוכה במכרז רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים - ה-JNET.

רשת ה-JNET, כוללת את הקו האדום, שיוארך בצפון העיר לשירות תושבי שכונת נווה יעקב, ובדרום, לשירות הנוסעים לבית החולים הדסה עין כרם.

עוד כוללת הרשת את הקו החדש, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ועד לשכונות מלחה וגילה, עם שלוחות לאוניברסיטה העברית בשכונות גבעת רם וגבעת שאול.

הרשת צפויה להיות באורך כולל של מעל 40 ק"מ אשר יעברו במרכזי הביקוש בירושלים.

המיזם כולל הקמה של מסילות חדשות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של מעל 100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון מסר, "הרכבת הקלה מתרחבת. אלה חדשות היסטוריות לעיר ירושלים. אני שמח ונרגש על בחירת מפעיל להמשך ההקמה וההפעלה של הרכבת הקלה בעיר. מערכות הסעת ההמונים הן הפיתרון לגודש בכבישים, הן אשר יביאו ציבור רחב לנסיעה מהירה, יעילה ובטיחותית ברחבי העיר".

"זאת, בנוסף להפחתה משמעותית בזיהום האויר ונגישות רבה לכל רחבי העיר. עיריית ירושלים תירתם כדי להאיץ את העבודה, ולהביא לקווי רכבת קלה נוספים מהר ככל שאפשר, למען התושבים. אני מבקש להודות מאד למשרדי האוצר והתחבורה על התמיכה וההירתמות לפרוייקט משנה מציאות זה".

לדברי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בצלאל סמוטריץ', "מדובר באבן דרך משמעותית נוספת, בהקמת רשת רכבות קלות שתחבר את מאות אלפי תושבי ירושלים והסביבה, בקלות ובנוחות. ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה לפעול יחד עם השותפים להארכת קו הרכבת לכל רחבי העיר, משכונת נווה יעקב, הר הצופים ורמות בצפון, ועד לבית החולים הדסה עין כרם, שכונת גילה ומלחה שבדרום".

"המהפך התחבורתי בירושלים, בירת הנצח של עם ישראל, בעיצומו, הן בדרכים המובילות אליה והן בתוך העיר. רשת קווי הרכבת הקלה המוקמים בימים אלה בירושלים, תהפוך את מערך התחבורה בעיר למהיר, הנוח והמתקדם ביותר בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר