השתלת הנשק

בעקבות הביקורות: "מחוז ירושלים" הוסרה

הסדרה שמתארת את חייהם של שוטרי מחוז ירושלים, ירדה מהאוויר. בעקבות כך שהתברר כי "הושתלו" סצנות לא אותנטיות בסדרה, שהשמיצה את הציבור החרדי והערבי (ארץ)

(צילום: משה נחומוביץ, יח"צ)

לאחר שנחשף כי שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב עיסאוויה במסגרת צילומי הסדרה "מחוז ירושלים", ששודרה בכאן 11, בתאגיד השידור הציבורי "כאן" הוחלט להוריד את כל פרקי הסדרה משידור.

מהתאגיד נמסר כי נפתח בירור מעמיק עם חברת ההפקה "קודה תקשורת". "התאגיד רואה בחומרה רבה את הטענות, המנוגדות לחלוטין לכללי האתיקה שעליהם חתמה 'קודה' בחוזה עם התאגיד", נמסר.

ב'כאן' הודיעו כי "ייבחנו שיטות הפעולה והעריכה בסדרה ועד לסיום הבירור, הוחלט להוריד את כל פרקי הסדרה משידור. מועצת כאן תקיים דיון דחוף בעניין ותפעל בהתאם להחלטות שיתקבלו".

לפי החשיפה של ניר חסון בהארץ, החיפוש נעשה בביתו של סאמר סלימאן בשכונת עיסאוויה בנובמבר 2018, ובסופו קיבל מהשוטרים "דוח חיפוש" שבו נכתב: "לא נתפס דבר". סלימאן, שלא היה מודע לנסיבות החיפוש המצולם בביתו, מעולם לא נעצר או נחקר בנוגע לנשק שנמצא לכאורה בביתו.

לדברי סלימאן, הוא חושש שתושבי עיסאוויה יחשבו שהוא עבריין או שהוא משתף פעולה עם המשטרה והשב"כ. "הם נכנסו למרתף לבד. ישבנו בחוץ וראיתי מישהו מהבילוש יוצא וחוזר עם נשק, אבל לא חשבתי שזה משהו חשוב", סיפר.

במהלך הפרק המדובר, נראים השוטרים מחפשים בתוך המרתף החשוך, כשאחד מהם מסביר: "אנחנו רואים שהכלב התחיל לסמן חור כזה קטן באחת מהדפנות של המנהרה". אחד השוטרים נראה חופר ברגלו קלות בבור והמצלמה מגלה בתוך החור שבקיר רובה M–16 - שכאמור, הושתל על ידי השוטרים.

כזכור, בפרק אחר ששודר בסדרה, הוצג אירוע של מעצר בשכונת מאה שערים, כשברקע נשמעות צווחות "תסתלקו מפה" ו"נאצים".

פקד איתמר אוחיון, מכוכבי הסדרה, אף הסביר את הסיטואציה: "המטרה שלי, ברגע ששמתי עליו (על העצור) את היד, היא להתנתק כמה שיותר מהר. ברגע שאני לא יהיה מהיר וחד, ינסו לחטוף לי אותו".

דבריו של העצור, לפני כחודש וחצי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"זה קרה לנו לא פעם ולא פעמיים, שתוך כדי שזורקים עלינו אבנים ופחות טונה, ושופכים עלינו מים - מנסים לחטוף אותו פיזית מאיתנו", מוסיף השוטר.

אלא שלעורכי הסדרה המהוללת קרתה "תקלה": באירוע הזה השתתף צלם 'כיכר השבת, ולבד. נפש חיה, מלבד השוטרים וצוות הצילום, לא נכחה במקום. אפילו אשתו של העצור, שנחשד באלימות כלפי אקדמאים חרדים, לא הספיקה לצאת מביתה.

גולדברג אף העיד, באופן ברור: אף אחד לא הרים שם את קולו כנגד ביצוע המעצר, כאמור מן הטעם הפשוט שלא היה שם איש שיעשה זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר