גם האם לא חוסנה

תינוק אושפז עם שעלת לאחר שלא חוסן

תינוק בן חודשיים וחצי אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי שמיר, עם מחלה נשימתית קשה, המשוות לחיידק השעלת. מתברר כי האמא והתינוק לא חוסנו (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום אילסוטרציה: שאטרסטוק)

תינוק בן חודשיים וחצי אושפז במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא השבוע במחלקת ילדים עם מחלה נשימתית קשה, המשוות לחיידק השעלת.

מבית החולים עדכנו כי בשל חומרת המחלה התינוק הועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, וכעת, מצבו טוב ויציב והוא נמצא תחת השגחה רפואית צמודה.

מבדיקות שערך עולה כי גם האם וגם התינוק לא חוסנו נגד שעלת, כאשר על פי הנחיות משרד הבריאות, מאחר ותינוקות מתחת לגיל שנה הם הפגיעים ביותר, חשוב להתחיל לחסנם במועד - בגיל חודשיים.

ד"ר יאיר מורדיש, מומחה למחלות זיהומיות במחלקת ילדים בשמיר אסף הרופא אומר כי "שעלת היא מחלה קשה הניתנת למניעה בקלות, באמצעות החיסונים הניתנים במהלך ההיריון ובילדות המוקדמת ועל כן אנו קוראים לכל ההורים להקפיד על שגרת החיסונים המקובלת, לטובת בריאותכם ובריאות ילדכם".

מחלת השעלת מתאפיינת בהתקפים חוזרים של שיעול עוויתי המסתיימים בשאיפת אוויר מאומצת. התקפי השיעול עלולים להיות קשים ומלווים באודם בפנים ובהכחלה, ובתינוקות קטנים תתכן הפסקות נשימה עם או בלי השיעול.

לפי משרד הבריאות, שעלת עלולה להופיע בכל הגילאים. בתינוקות המחלה קשה ומסוכנת יותר בגלל סיבוכים הקשים כגון: הפסקות נשימה, דלקת ריאות, התכווצויות, שטפי דם בלחמיות ודלקת חדה במוח העלולה לגרום לנכות קבועה או למוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר