איך לטפל ב-4 בעיות שצצות עם עמיתים לעבודה

חלק מהתפקיד שלכם במקום העבודה הוא בניית מערכות יחסים וכשהן משתבשות, עליכם גם לתקנן. אז הנה הצעות של כמה מומחים בתחום, איך לפתור בעיות שנגרמות מהתקשורת עם הקולגות שלכם (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גם אם אתם עובדים בגפכם (ברי מזל בודדים שכמותכם), תמיד נחמד לתקשר עם בני אנוש במשרד, אבל מתוקף כך, עימותים שמתרחשים פה ושם הם בלתי נמנעים. "חלק מהתפקיד שלכם הוא בניית מערכות יחסים", אומרת יועצת העבודה, לינדזי פולק. "וכאשר מערכות היחסים האלה משתבשות, חלק מהתפקיד שלכם הוא לתקן אותן".

באופן אידאלי, אתם תמיד מביאים את הגרסה החומלת, הגמישה והוותרנית ביותר שלכם למצבים אלה, כי אחרי הכל, פגישה עם הקולגות היא עניין יומיומי ואין לכם איך לברוח ממנה. פשוט אין לכם ברירה. אז הנה ההצעות של כמה מומחים בתחום, איך לברוח מעימותים משרדיים במצבים הבאים:

כשאתם חולקים אזור עבודה עם אדם מבולגן במיוחד

נסו ככל שביכולתכם להבליג. סביר להניח שאתם לא מתכוונים או יכולים לשנות את הרגליו של אדם זה, אומרת פולק. אז חשבו מה התוצאה הרצויה לכם. האם יש דרכים להפריד טוב יותר את המרחב המשותף? אולי אתם יכולים להציב מערכת אנכית בין אזור השולחן שלכם לשלו, כך שהבלגן לא יהיה יותר מדי בטווח הראיה שלכם.

או נסו לומר לעמית שלכם: "אני לא רוצה לפגוע או משהו, אבל הבלגן שלך כל כך מסיח את הדעת. האם נוכל לעבוד על זה ביחד?". דחיפה עדינה עשויה להיות בדיוק מה שהוא צריך כדי לטפל בכאוס.

רבתם עם עמית לעבודה ועכשיו זה פשוט מביך

אתם יכולים לתת לסערה לחלוף מעצמה ולעבור הלאה? עשו זאת. או כפי שפולק אומרת, פשוט להתעלם מהמבוכה. זמן (וקצת חמלה) מרפאים את מרבית הפצעים וככל הנראה הם גם ירפאו את הפצע הזה. אבל אם האווירה הרעה נמשכת, נסו להבין מה לא פתור - ואיך לפתור אותו.

האם יש התנצלות שאתם צריכים לתת או לקבל? קבעו תאריך לישיבה על כוס קפה ואמרו את כל המשפטים הנכונים הללו שתוכלו: "אני עדיין לא מאמין שאמרתי שאתה איטי! עשיתי טעות, היתה פה אי הבנה ואני מצטער כל כך". הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות, אומר מומחה הקריירה ג'יל ג'קינטו, זה להתעלם מהחבר לעבודה שלכם. "אתם רוצים לתקן את הקשר, לבנות אותו מחדש, אז אמרו בפשטות: 'מה לדעתך הדרך הטובה ביותר לשים את זה מאחורינו?' ותנו לו לעזור לכם לכוון את השיחה".

העמית לעבודה שלכם כל הזמן מתלונן על תפקידו, אבל אתם אוהבים את שלכם!

במקרה זה (כמו ברוב האחרים), מעט אדיבות ואמפתיה יכולים לעזור רבות. פולק ממליצה להגיד: "נשמע שאתה מתקשה ואני ממש מבין אותך. אבל אני תוהה אם אתה צריך לנהל שיחה עם מאמן קריירה". אם הבעיה היא הסביבה המשרדית - ולא רק היחס של האדם - אתם יכולים במקום זאת להציע ביקור אצל מנהל מחלקת משאבי אנוש.

כך או כך, אתם רוצים להעביר את הנטל לצד ג', המתאים ביותר לעזור במקרה שכזה. "דיברת איתי על זה במשך זמן רב - אולי אתה זקוק לעצות חדשות", היא דרך ידידותית להפנות את תלונותיו למישהו אחר. תמכו בעמיתכם ללא ציפייה לקבל תמורה והעניקו לו אוזן קשבת. הימנעו מהגדלת הלהבות או סתירת התחושות שאינכם חולקים.

אחד העובדים תמיד קוטע אתכם ומזלזל ברעיונות שלכם באסיפות

הרימו יד כדי לאותת על "עוד לא סיימתי", או הימנעו מקשר עין עם מתערב סדרתי והמשיכו לדבר, אומר ג'ון דלי, פרופסור לתקשורת. אתם יכולים גם לתקשר עם הקולגה לפני הפגישה ולבקש ממנה לתמוך בכם. "אני חושב שיצחק עוד לא סיים לדבר", חבר תומך יכול לומר, או "כן, אני חושב שזו גרסה של הרעיון שיצחק הציע קודם לכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר