חשיפת 'כיכר'

טבריה: 'מרכז השלטון המקומי' נגד רון קובי

לאחר התנגדותו של רון קובי למהלכו של שר הפנים אריה דרעי להחזיר את חברי המועצה. היום, מרכז השלטון מגיש את תשובותו לבג"צ וקובע כי "מחזירים את הגלגל לאחור" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קובי, הובס? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שראש עיריית טבריה רון קובי, התנגד למהלך של שר הפנים אריה דרעי למנות בחזרה את חברי מועצת העיר, 'מרכז השלטון המקומי' החליט סופית לא לתמוך בקובי, ולטעון כי יש להחזיר את הגלגל לאחור.

כזכור, רון קובי הגיש נגד שר הפנים אריה דרעי ומשרדו עתירה, והיא נמחקה על-ידי בג"ץ, בעקבות החלטת דרעי לתת ארכה לאישור התקציב - עד לאחר הבחירות. בעקבות כך הגיש קובי עתירה חדשה לבג"ץ בה ביקש צו ביניים נגד החזרת חברי המועצה לתפקידם.

בעתירה שהגיש בעצמו ללא עורך דין, מבקש רון קובי מבג"ץ לקבוע כי כהונתם של חברי מועצת העיר טבריה פקעה, לנוכח אי אישור התקציב במועד, וכי הארכת המועד לאישור התקציב בדיעבד איננה יכולה "להחיות" את כהונת מליאת העירייה.

כמו כן, הוא דרש צו על תנאי המבטל את החלטת שר הפנים להחזירם לתפקידם, ולמנות עובדי מדינה, כחברי מועצת העיר טבריה למשך חמשת החודשים הקרובים, עד להקמת ממשלה חדשה בה הוא מעריך שדרעי לא יהיה שר הפנים.

לעתירתו, צירף רון קובי מכתב של חמשת חברי סיעתו שמצהירים במכתב לבג"צ, כי הם תומכים בעמדתו של קובי, אף שהיא קובעת שהם אינם חברי מועצה.

בג"צ החליט שלא להוציא צו על תנאי כדרישת קובי, ולהעביר את הנושא לדיון בהרכב שלושה שופטים ביום שלישי הקרוב, כאשר משרד הפנים ו'מרכז השלטון המקומי' נדרשו להשיב להחלטה עד יום ראשון (היום).

בתשובה שהגישו לבג"צ 'מרכז השלטון המקומי' הם בעצם סתמו את הגולל על יוזמתו של קובי וכך הם כתבו: "במובנים אלה - ובכפוף לעמדתו בעתירה הראשונה עליה המרכז עומד - המרכז נכון לקבל את הגישה של "החזרת הגלגל לאחור" בחסות ההליך המשפטי, כשביסוד הדברים שיקולי צדק והגינות ציבורית שביטויה בכך שהחלטת המשיבים מגשימה את רצון המרכז, הגם שבדיעבד, ובהינתן ש"המחיר המשולם" נמוך יותר מכפי זה שנקב בו העותר (רון קובי ח.ב) בלי לגרוע מהשאלה הרצינית והמהותית שהניח".

בכיר בעיריית טבריה אומר ל'כיכר השבת' כי בעקבות החלטת מרכז השלטון המקומי, "סיכויו של קובי אפסיים, לאחר שהמרכז הסיר את התמיכה בו, כל החוזקה שלו בהתחלה הייתה על סמך תמיכת המרכז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר