"פרטנר למו"מ"

נועה רוטמן וח"כ פריג' נפגשו עם אבו מאזן; "מנהיג מודאג"

ח"כ עיסאווי פריג' ונועה רוטמן, נכדתו של יצחק רבין, שניהם ממפלגת 'המחנה הדמוקרטי', נפגשו ברמאללה עם אבו מאזן, שיבחו והגדירו אותו כפרטנר לשלום ותקפו את נתניהו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

חברי 'המחנה הדמוקרטי', ח"כ עיסאווי פריג' ונועה רוטמן, נכדת ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, ביקרו היום (שלישי) לרמאללה, ונפגשו את אבו מאזן.

הנסיעה הייתה על דעת אהוד ברק ומתוך מטרה להציב מחדש את הנושא המדיני על סדר היום, תוך כדי ניסיון לקרוץ למצביעי שמאל המאוכזבים מהעובדה כי ב'כחול לבן' וב'העבודה - גשר', מצניעים את הנושא.

לאחר הפגישה כתבה רוטמן, "פגשתי מנהיג מודאג מההקצנה בחברה הישראלית והפלסטינית, מחוסר התקווה ומהיעדר הדיאלוג, עם הבנה שלשני הצדדים אין בית אחר ואין שכנים אחרים ושיש לנו הרבה מה להפסיד מהמשך העימות ומחירו בדם".

"כישראלית, אני כועסת ומאוכזבת שבעשור האחרון נתניהו לא עשה דבר לקידום התהליך המדיני ואפילו לא צעדים מינימליים של הידברות על מנת להביא לרגיעה בדרום. לא יכולה להמנע מהתחושה הכבדה שההנהגה שלנו מועלת בתפקידה להגן עלינו ולקדם אותנו - כשיש ככ הרבה מה לעשות, ולמרות זאת, בשטח, דבר לא נעשה".

היא הוסיפה, "הצבא לא יכול למגר בלונים ועפיפונים. תושבי הדרום במצוקה קשה שהממשלה אינה פותרת. החוסן הלאומי שלנו נשחק. המוסריות שלנו מכורסמת. ומעל הכל - המחיר הבלתי נסבל של אובדן החיים שהסכסוך הזה ממשיך לגבות.

"נתניהו - בחוסר עשייתו והתעלמותו מהבעיה הפלסטינית - הוא זה שמוכיח שוב ושוב שהוא עצמו אינו פרטנר ליצירת תקווה לדורות הבאים".

לסיום אמרה, "חובתנו ואחריותנו היא לא להתייאש מלחפש פיתרון מדיני ולפתוח לקראתו את הדלת. אני מצאתי כתובת בצד השני. אני קוראת לראשי כל המפלגות להחזיר את הנושא המדיני לסדר היום, בלי פחד. באומץ. אנו חייבים זאת לתושבי הדרום, לכולנו, ועכשיו".

ח"כ עיסאוי פריג' אמר: "בשעה שממשלת נתניהו עושה הכל בכדי לקדם סיפוח ולסכל את פתרון שתי המדינות, אנחנו כאן כדי להעביר מסר שיש פרטנר למשא ומתן מדיני אמיתי מתוך נכונות לוויתורים. המחנה הדמוקרטי מניפה את הדגל המדיני שבבסיסו ההבנה כי זכותם של הפלסטינים למדינה לצד מדינת ישראל היא גם אינטרס ישראלי. נמשיך להיאבק לקידום מהלכים מדיניים, כי אין דרך אחרת לסיום הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר