בניגוד ליועמ"ש

לאחר דיון סוער: מועמדותם של גופשטיין ומרזל - אושרה

פעילי הימין ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, יכולים להתמודד לכנסת ה-22 - כך עלה מתוצאות ההצבעה. מרזל כתב מכתב התנצלות בעוד גופשטיין סירב לכך - ובכל זאת אושר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גופשטיין, מרזל ובן גביר בוועדת הבחירות (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר דיון סוער: אושרה מועמדתם של אנשי הימין ממפלגת "עוצמה יהודית" - בנצי גופשטיין וברוך מרזל, ועל פי החלטת וועדת הבחירות הם יוכלו להתמודד לכנסת ה-22.

בוועדה התקיימו 2 הצבעות על אישור מועמדתם של השניים. בהצבעה הראשונה שהתקיימה בעילה כי אסור למרזל להתמודד כי הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, הצביעו 16 מחברי הוועדה בעד הפסילה ואילו 17 הצביעו נגד.

התוצאות בהצבעה השנייה, בה רצו לפסול את מרזל בגין הסתה לגזענות הצביעו חברי הוועדה בדומה להצבעה הראשונה, וזה למרות שמרזל הגיש מכתב התנצלות על דבריו שנאמרו בעבר שכללו גזענות.

בנצי גופשטיין שלא הסכים להתנצל על דבריו ולחזור בו ממה שאמר בנוגע להתבוללות גם אושר ע"י 17 חברים, אך 16 חברים ביקשו למנוע ממנו להתמודד.

מוקדם יותר היום (רביעי) בתום ההצבעה בוועדת הבחירות המרכזית נקבע כי מפלגת 'עוצמה יהודית' יכולה להתמודד בבחירות לכנסת ה-22. עם זאת, הכרעה סופית תתקבל רק אחרי העתירות שיוגשו לבג"ץ.

ההצבעה הסתיימה בשוויון קולות, לאחר שנציג מפלגת העבודה נעדר מהדיון. אילו הוא היה מצביע, מפלגת הימין הייתה נפסלת.

נציגי 'כחול לבן' ביקשו לדחות את ההצבעה בכעשר דקות כדי לאפשר לו להגיע, ובתגובה דרשו ב'עוצמה' לדחות את ההצבעה בכשעה כדי לאפשר את בואם של נציגי מפלגות כולנו וישראל ביתנו - שנעדרו אף הם.

יאיר לפיד תקף בחשבון הטוויטר שלו: "מה שקורה עכשיו בוועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מעוצמה יהודית אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל, מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית".

במהלך הדיון אמר עו"ד איתמר בן גביר, "הדמוקרטיה הישראלית הולכת רחוק מדי. זה שנותנים לאחמד טיבי ואיימן עודה להתמודד זה יותר מדי. אנחנו בעד דמוקרטיה, אבל יותר מדי פספסו את הפן היהודי של המדינה".

"אנחנו בעד דמוקרטיה יהודית. שיהיה ברור - גם אזרחי ישראל הערבים יילכו לבחירות. אבל אחמד טיבי לא יוכל להיות חבר כנסת כי הוא רוצה לפגוע במדינת ישראל. הדמוקרטיה הישראלית צריכה לגונן על עצמה ולהיות דמוקרטיה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר