נכנעו לטראמפ

ישראל החליטה: חברות הקונגרס הדמוקרטיות לא ייכנסו לארץ

שר החוץ ישראל כץ ושר הפנים אריה דרעי הודיעו כי הם מתגנדים לכניסתן של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות האנטי-ישראליות, ובכך נעתרו לבקשות הנשיא טראמפ (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר)

לאחר התלבטויות רבות ודיונים רבים ישראל החליטה לקבל את עמדת הבית הלבן והנשיא דונלד טראמפ ולאסור את כניסתן של שתי חברות הקונגרס האנטי ישראליות. לאחר שהבוקר דבר ההחלטה נמסר על ידי שר הפנים, אריה דרעי כעת גם שר החוץ, ישראל כץ מצטרף לעמדה זו.

"יש למנוע את כניסת שתי חברות הקונגרס האמריקאיות, האנטי-ישראליות, לישראל, וזאת בשל תמיכתן הבוטה בחרם על מדינת ישראל, בטרור נגד ישראל ובזילות השואה", מסר שר החוץ והוסיף כי "מעבר לכך תוכנית הביקור שהכינו מכוונת כולה לפרובוקציות ולהסתה נגד מדינת ישראל, ולא ללימוד פועלה של מדינת ישראל. מדינה שמכבדת את עצמה לא מאפשרת למי שחותר תחת קיומה, להיכנס בגבולותיה ולהמשיך בהסתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר את ההחלטה: "אין מדינה בעולם שמכבדת את ארה"ב ואת הקונגרס האמריקני יותר ממדינת ישראל", אמר נתניהו. ''כדמוקרטיה תוססת וחופשית, ישראל פתוחה לכל מבקר ולכל ביקורת, עם יוצא מן הכלל אחד: החוק בישראל אוסר על כניסת אנשים הקוראים והפועלים להטלת חרם על ישראל, כפי שמקובל גם בדמוקרטיות אחרות שמונעות כניסה של אנשים שלתפיסתן פוגעים במדינה. כך נהגה גם ארה"ב כלפי חבר כנסת ישראלי וכלפי אישי ציבור אחרים בעולם".

''חברות הקונגרס טלאיב ועומאר הן פעילות מובילות בקידום חקיקת חרמות נגד ישראל בקונגרס האמריקני. רק לפני מספר ימים קיבלנו את תכנית הביקור שלהן, וממנה התברר שהן מתכננות מסע שכל תכליתו הוא חיזוק החרם ושלילת הלגיטימיות של ישראל. תוכנית הביקור של שתי חברות הקונגרס מראה שכל כוונתן היא לפגוע בישראל ולהגביר את ההתססה נגדה'', הוסיף ראש הממשלה נתניהו.

בארגוני הדמוקרטים היהודים זועמים על ההחלטה, בג'יי סטריט ישראל הזהירו כי מניעת כניסתן היא בבחינת הכרזת מלחמה על הדמוקרטים. שעות לאחר הפרסום, יעל פתיר, מנהלת ג'יי סטריט ישראל, מסרה תגובה חריפה ביותר על הממשלה: "מניעת כניסתן לישראל של חברות הקונגרס אילהן עומאר וראשידה טלאיב, תהיה בבחינת הכרזת מלחמה על המפלגה הדמוקרטית, אשר לאורך השנים מהווה את בסיס התמיכה האיתן ביותר של מדינת ישראל בארצות הברית".

"בשעה שהנשיא טראמפ מסית בגזענות כנגד חברות הקונגרס עומאר וטלאיב, כמו גם כנגד מחוקקים דמוקרטים נוספים שהמשותף לכולם הוא שאינם לבנים", הוסיפה פתיר. "על ישראל להיזהר שלא להיגרר אחרי רטוריקת השנאה של הנשיא האמריקני ולהיות מזוהה עימה".

בג'יי סטריט ציינו שהמפלגה הדמוקרטית, "שעומאר וטלאיב מייצגות אותה בבית הנבחרים, היא שזוכה לתמיכת הרוב הגדול של יהודי ארה"ב היא גם זו שחתומה על מענק הסיוע הגדול אי פעם, בסך 3.8 מיליארד דולר שהוענק לישראל. מדיניות אחראית היא להכיל את הביקורת של המחוקקות האמריקניות ואם צריך להתווכח עימה, אך בוודאי שלא לעשות מעשה שיהווה גט כריתות של ישראל עם המפלגה שקיים סיכוי גדול שבעוד שנתיים נציג שלה יישב בבית הלבן".

"ישראל עמדה בפני בחירה קשה", צייץ דייויד האריס, מנכ"ל הוועד היהודי-אמריקני בטוויטר. "חברות הקונגרס האנטי-ישראליות תכננו לסייר בגדה המערבית, והן לא ירצו להיפגש עם אף אחד מהמנהיגים בישראל - ועדיין, על ישראל היה להכניסן לשטחה, מבלי שדעותיהן משנות".

גם במערכת הפוליטית הגיבו לדיווח בעיקר מצדם של חברי הכנסת הערבים. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מסר: "מדינה שאין לה מה להסתיר לא הייתה שוקלת להגביל את תנועתיהן של שתי חברות הקונגרס. עוד ניסיון נואש להסתיר את המציאות מהעולם ובעיקר מעצמנו".

גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת הצטרפה לביקורת החריפה של עודה: "ממשלת הימין משקשקת משתי נשים אמיצות שמתנגדות לכיבוש. הן מייצגות את דעת הקהל העולמית - המתנגדת לכיבוש ולהתנחלויות. אני מברכת את בואן. הניסיון להגביל את צעדי חברות הקונגרס הוא עוד שלב במתקפה של טראמפ עליהן. הפעם באמצעות נתניהו. הברית בין השנים האלה היא ברית של כיבוש וגזענות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר