משבר אמון

סערה ב'כחול לבן': מה בני גנץ ביקש לחקור?

שכירת חברת החקירות על ידי גנץ, מעוררת משבר אמון חריף ב'כחול לבן', שם טוענים בכירים כי המטרה היא לגלות מי אוסף חומרים אישיים על גנץ. לפיד יעלון ואשכנזי - לא עודכנו (בארץ)

בני גנץ (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן', ששכר את שירותיה של חברת החקירות והמודיעין CGI באופן חשאי, ביקש לבדוק לא רק מי מדליף חומרים פנימיים מתוך המפלגה אלא גם מי מנסה לאסוף ולהפיץ עליו מידע אישי ובכך לטרפד את מועמדותו לראשות הממשלה, כך מדווח הבוקר (שני) יובל קרני, ב'ידיעות אחרונות'.

בכיר במפלגה אמר ל'ידיעות' כי "כל הסיפור של חברת החקירות נולד במטרה לבדוק כל מיני ידיעות על מידע וסיפורים שמנסים להפיץ על גנץ, כדי לנסות ולהסתיר את הסיפור הזה, למישהו היה אינטרס ליצור חיכוך כאילו נתפס מדליף מאנשי יש עתיד שחשף משהו מתוך איזו קבוצת וואטסאפ שכל אחד יכול לראות אותה. זה סיפור מגוחך שנועד להסתיר את הסיפור האמיתי".

בכירים ב'יש עתיד' הכחישו בתוקף את הדיווחים על כך שנתפס מדליף משורות מפלגתו של יאיר לפיד וטוענים כי הדיווחים הללו נועדו להסתיר את החקירה אחר אותם גורמים, כנראה מחוץ ל'כחול לבן', שפועלים כדי לאסוף מידע על גנץ.

בכיר במפלגה אמר ל'ידיעות' כי "יש עתיד לא נמצאת בכלל בקמפיין הזה, אנשי יש עתיד כמעט שלא נמצאים במטה הבחירות של כחול לבן. זה דבר מופרך וטיפשי. הסיפור היותר חמור הוא שאף אחד מאנשיו של גנץ לא הוציא הודעת הכחשה על טענה מופרכת. למישהו היה אינטרס להוציא סיפור מסוים כדי להסתיר סיפור אחר".

גנץ, קיבל את ההחלטה להעסיק חברת חקירות, מבלי לעדכן את יתר שותפיו להנהגת המפלגה - יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי, והצעד עורר מבוכה וכעס בצמרת.

יובל קרני מוסיף ומדווח ב'ידיעות' כי בניגוד להוצאות הקמפיין הנעשות מקופה משותפת של 'כחול לבן', הוצאות חברת החקירות שולמו מחשבון מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ.

גורמים במפלגה מודים כי נוצר משבר אמון בין 'יש עתיד' לבני גנץ. דובר 'יש עתיד', קועי קונקול, צייץ אתמול: "אני ביש עתיד שבע שנים, מעולם לא דלף אצלנו מידע על מריבות פנימיות, ובטח שלא הקלטות ותמלולים מחדרים סגורים. אני יודע שבמקומות אחרים זה עובד אחרת".

בתוך כך, דניאל רוט-אבנרי ויהודה שלזינגר דיווחו הבוקר ב'ישראל היום' כי גורם המעורה בפרטים טען כי עלות החקירה הסמויה מטעם גנץ עומדת על כחצי מיליון שקלים.

בכיר ב'יש עתיד', אמר ל"ישראל היום" כי "ביש עתיד המומים מהבגידה של חוסן לישראל בראשות בני גנץ, ומחוסר האמון הפנימי בכחול לבן. במקום להתעסק בניצחון - מתעסקים בחשדות בצדדים".


ב'כחול לבן' מסרו בתגובה: "כחול לבן נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים במפלגות אחרות שמנסים לחבל במאמץ שבסופו כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה. כמקובל בקמפיינים פוליטיים, כמו גם במפלגות אחרות, אנו נעזרים מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת מידע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר