ראש הישיבה עודד את ההורים לילדים עם הפרעות קשב

ביוזמה של עיריית ב"ב התוכנית '360' לילדים ונוער ומכון הקשב: הילדים והוריהם התקבלו במעונו של ראש ישיבת פוניבז' וחבר המועצת הגרב"ד פוברסקי ויצאו מחוזקים (חרדים)

(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

לרגל סיום מחזור שלישי של תכנית "מצליחים" המיועדת לילדים עם הפרעת קשב ומשפחותיהם, לראשונה זכו הילדים, הוריהם ואנשי המקצוע המלווים את התכנית להתקבל במעונו של ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצג"ת הגרב"ד פוברסקי, יחד עם ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין והרב שמעון קשש, מנהל התוכנית 360 לילדים ונוער וסגן מנהל אגף החינוך בעירייה.

ההורים והילדים סיימו מסע חינוכי-טיפולי מקצועי ומעמיק, שנמשך כארבעה חודשים, במסגרת תכנית "מצליחים" מטעם "התכנית הלאומית 360 לילדים ונוער" ו"מכון הקשב" בראשות חיים דיין. התוכנית כוללת השלמת אבחון רפואי וטיפול להורים ולילדים בקבוצות מקבילות, לצד מפגשי הדרכה וליווי פרטניים.

ההורים והילדים נדרשו לעבודה עצמית רבה, קריאת מאמרים עיוניים, ביצוע משימות מעשיות על פי דפי עבודה, ותרגול שפה חדשה שמעמיקה את השיח בין ההורים לילדים בצורה בונה ומאפשרת. לילדים נקבעה תכנית אישית יחד עם הוריהם. כל משפחה בחרה נקודות לעבוד יחד עם הילד כשהמטרה להגביר את הבטחון של הילדים ביכולת השליטה עצמית שלהם ולתרגל עם ההורים הנעת שינויים בבית. הילדים השקיעו מאמצים, הגיעו לניקוד גבוה וזכו בתשורה ותעודת הוקרה, עליה אף חתם ראש הישיבה לבקשתם האישית של הילדים.

כאות הערכה התקבלו המשתתפים לשיחה אצל ראש הישיבה הגרב"ד, אשר עמד בדבריו על חשיבות לימוד התורה ועבודת המידות גם למול אתגרים, "לפום צערא אגרא". כידוע, להפרעת קשב יש היבט רפואי והיבט פסיכולוגי. ראש הישיבה התייחס להיבט הפסיכולוגי והסביר לילדים "אתם רוצים לתפוס הכל בבת אחת". הוא הדריך אותם בהרחבה כיצד להתרכז בשעת השיעורים ולהגביר קשב ושקיעות בלימוד התורה.

ראש הישיבה חזר והביע את חיבתו לילדים היקרים, והעתיר עליהם את ברכתו שיזכו להיות גדולי הדור מתוך כל טוב. ראש הישיבה הביע באופן מיוחד הערכה ושבח כלפי ההורים שמוסרים את נפשם עבור חינוך הילדים והתאמצו בהשתתפות בתכנית מידי שבוע במסירות, וברכם שיזכו לראות רוב נחת.

בטקס הסיום, ההורים שיתפו מחוויותיהם ושינויים שחלו בהתנהגות הילדים שהשתתפו בתכנית. בדבריהם עמדו ההורים על ההסבר הייחודי להפרעת קשב אשר מסייע להם להבין טוב יותר את הילדים ולקבל החלטות מושכלות יותר, מתי לדרוש מהילד ומתי להניח לו. ההורים הדגישו את תרומתה של שפת העיגול והריבוע לתקשורת הורה-ילד פשוטה ובלתי שיפוטית.

"חיינו בתוך מסך עשן, לא הבנו את הראש של הילד, היינו שיפוטיים כלפיו, היום אנחנו מבינים ומקבלים את הילד ומרגישים שיודעים טוב יותר איך להתנהל איתו". הם התייחסו לאופן שבו הם תופסים כיום את הילדים שלהם: "תמיד חשבנו שיש לנו ילד בעייתי, עכשיו אנחנו יודעים שקיבלנו ילד במתנה, יש לנו שליחות, אנחנו מגדלים ילד מיוחד שיכול להצליח ולהיות גדול בתורה". ההורים הודו על הזמינות הגבוהה של מכון הקשב והליווי הפרטני לו זכו, והביעו תקוותם למפגשי המשך וכן ליצירת שיתופי פעולה עם המחנכים של הילדים.

לקראת סיום קיבלו הילדים בהתרגשות מרובה שי אישי ותעודות הערכה והצטיינות החתומים בכתב יד של מרן ראש ישיבת פוניבז' חבר מועצת גדולי התורה הגרב"ד פוברסקי ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, מנחי התוכנית ונציגי התוכנית הלאומית 360 לילדים ונוער והאגף לשירותים חברתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר