'רק אני קובע פה'

תיעוד מקומם: נהג מנע מילדים לעלות להוריהם

אחרי המתנה ארוכה וכמהאוטובוסים שלא עצרו, הגיע אוטובוס שהעלה את הנוסעים, אך הנהג נעמד והעלה לאוטובוס את הנוסעים תוך שהוא סופר ראשים ומונע מחלקם לעלות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

תקופת בין הזמנים, מתאפיינת בעומס רב בתחבורה הציבורית, כביכול החברות המפעילות לא מודעות לעובדה שיש עליה בביקוש בתקופה זו של השנה.

המקרה שהגיע לידי 'כיכר השבת', מלמד מלבד על המחסור בתח"צ, גם על התנהגות לא ראויה של נהג האוטובוס.

וכך מספר אבי המשפחה: "היינו במודיעין בתחנת קניון עזריאלי בדרכנו לביתנו במודיעין עילית. צעדנו לתחנה, חיכינו כמה דקות, ואוטובוס אחד ריק נכנס לתחנה. תחנה מלאה ועמוסה בכמה מאות נוסעים שרצו להגיע לביתם במודיעין עילית בבטחה. הוא העמיס לעיפה ויצא לדרכו".

"אחריו עברו עוד שני אוטובוסים שהגיעו מבית שמש מלאים חלקית ולא הסכימו להעלות נוסעים במודיעין, בטענה שהם רק מורידים ולא מעלים... אחרי ציפיה של עוד כמה עשרות דקות הגיע אוטובוס נוסף ריק לתחנה, נאנחנו אנחת רווחה, זהו אנחנו מתקרבים הביתה...".

הוא מוסיף ומספר: "כמובן שקיווינו להיות מהמאושרים שיצליחו לעלות על האוטובוס. ונעמדנו בתור לעלות... הרי קווים מעולם לא שמעו על המושג בין הזמנים, והם גם בטח לא יודעים שבימים אלו כמות הנוסעים בקו 885 ממודיעין למודיעין עילית היא עצומה, ונדרשים בשעות הערב הרבה אוטובוסים כדי להחזיר את הנוסעים הביתה, אבל לא ע"כ נזעקתי הפעם...".

"כאמור, הגיע אוטובוס ריק לתחנה בסביבות השעה 20.30 הנהג עצר ופתח דלת קדמית. אנשים התחילו לעלות והוא התחיל לצעוק תרדו מכאן מיד, אני מחליט מי עולה ומי לא!

מתאר האבא: "מי שאין לו רב קו ולא שילם – לא יעלה. הוא דחף וצעק בגסות כל מי שעלה. יצויין כי מדובר במשפחות עם ילדים קטנים, שההורים משלמים על הילדים ואלו עולים ללא רב קו ביד. והנהג - לא! אף אחד לא עולה ללא תשלום, גם ילדים רכים בני 4 (שלא צריכים לשלם) נדחפו למטה חזרה כי לא שילמו...

"הנהג לא פתח את תא המטען כדי שלא יעלו מטען ללא אישור אישי ממנו שהנוסע, בעל המטען, רשאי לעלות על האוטובוס".

"עמדנו שם בעיניים קרועות, זה היה מחזה מביש. 25 דקות, הנהג מעלה נוסעים אחד אחד, מוריד את מי שלא נראה לו, משאיר אמהות עם עגלות ותינוקות למטה, כי אין מי שיכניס בעת רצון את המטען, ילדים צורחים, אמהות היסטריות, והוא - עם חיוך מרושע עומד (כן, עומד ולא יושב במקומו) וחוסם בגופו שאף אחד לא יעלה".

שואל הנוסע הנסער: "מי מינה את הנהג הנכבד להיות מבקר אם שילמו או לא? בקווים הפנימיים יושרתם של הנוסעים מספיקה שהם ישלמו על הנסיעה, וכאן, עומד אדם בגיל 60 וחוסם את הילדים שלא לעלות כי האמא טרם שילמה. זאת לא נסיעה ראשונה שלי בתחבורה ציבורית, ומעולם לא נתקלתי בהנהגות בוטה שכזאת!".

"נהג מטיל דופי בציבור שלם שכביכול הם גנבים בעוד הם בשעת ערב מתאחרת רוצים להגיע לביתם בשלווה, וצריכים לחכות לחסדו של הנהג שיתן אישור לכל אחד בנפרד לעלות, נשים עם תינוקות על הידיים הורדו אחר כבוד מהאוטובוס כי העלו איתם מטען שלא מצא חן בעיני הנהג הנכבד, אברכים נאלצו לרדת כי הארנק היה בידי נשותיהם, והילדים נדחפו אחורה ע"י הנהג גס הרוח. אם שניסתה להעביר את תינוקה לבעלה שכבר זכה להיכנס לאוטובוס – נדחפה ע"י הנהג שלא נתן לה להעבירו. שתרד האמא עם התינוק על הידיים...".

"והנהג מכריז כל העת- אני מחליט מי עולה לכאן! גיבור על חלשים. באיזשהו שלב הנהג סגר את הדלתות והחליט לספור את ראשי הבקר שעלו, הוא התבלבל בספירה תוך כדי דחיפת העולים לאוטובוס".

התיאור נמשך: "אחרי כחצי שעה שלחו מהחברה אוטובוס נוסף, הילדים שהאמהות שלהן נשלחו למטה רצו לרדת אבל הוא לא נתן. אנשים זרקו מהחלונות פלאפונים וכרטיסי רב קו כי הרודן לא נתן להן לרדת או להעביר את החפצים. הדלתות סגורות. אין יוצא ואין בא".

מחברת קווים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אנחנו מכירים את הפניה. הצטערנו לשמוע על המקרה המתואר אנו מתחקרים אותו ומטפלים משמעתית הנהג".

ח"כ אורי מקלב, אליו פנו בני המשפחה מהעיר מודיעין עילית מסר ל'כיכר השבת': "במקרה הזה אנו מקווים שזה רק נקודתי ולא דבר רוחבי יותר. אנחנו מעריכים את עבודת הנהג אך מקרה כגון זה מראה כי לצערנו ממחסור הנהגים הקיים נכנסים לעבודה זו גם כאלה שלא מתאמים כלל לתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר