צפו

עמליה דואק מפתיעה: "מסרבת שיקראו לי חילונית"

אשת התקשורת עמליה דואק, הכתבת הכלכלית של 'החדשות 12', פרסמה ווידאו מהרצאה שמסרה לאחרונה, בה היא מדברת בגילוי לב על חייה האישיים, המסורתיים: "אינני חילונית" • צפו (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
דואק מפתיעה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי / 'מרכז מורשת בגין')

הכתבת הכלכלית של 'החדשות 12', עמליה דואק, שבגילה הצעיר יחסית (29) כבר נחשבת לאחת מנשות התקשורת המוערכות בישראל, הפתיעה בהרצאה שמסרה לאחרונה, כשהצהירה: "מסרבת שיקראו לי חילונית".

"אני רוצה לשתף אתכם בחוויה שעברתי כאשת תקשורת, סביב כל הדיון הבלתי נגמר על 'הדתה'", פתחה דואק את דבריה, ב'מרכז למורשת בגין' בירושלים.

הכתבת, בתה של העיתונאית הוותיקה נחמה דואק ('ידיעות אחרונות'), אף הסבירה: "פנו אלי לאחרונה, ורצו שאשתתף בפרויקט שמדבר על היחס לדת, בדגש על הצבא, ואמרו לי שרוצים שאייצג את התפיסה החילונית, ומולי יהיה מישהו שייצג את התפיסה הדתית".

"אז עניתי להם: אני נורא מתנצלת, אבל אבל אני פשוט לא בטוחה שאני יכולה לייצג את העמדה שאתם כל כך רוצים שאביע, כי אמנם אני בחורה צעירה שגרה בתל אביב, ועל פניו מוגדרת כחילונית, אבל אני לא מגדירה את עצמי כחילונית".

עמליה דואק המשיכה וסיפרה בין היתר: "באותו רגע כמובן נפסלתי לאותו פרויקט, כי כי הם נורא חיפוש לשים אותי באיזושהי קופסה; בתוך החברה שלנו יש כל הזמן את הצורך הזה להגדיר מי דתי, חילוני או מסורתי, ומה כל הגדרה אומרת".

"אז אספר קצת על עצמי ועל המקום שממנו אני מגיעה: באמת גדלתי בתל אביב, בבית חילוני, במובן הזה שלא שמרנו שבת, אבל - ומבחינתי זה 'אבל' מאוד גדול ומשמעותי - המשפחה שלי, בעיני, היא משפחה דתית, כי אנחנו עושים קידוש ביום שישי, צמים ביום כיפור ושומרים כשרות בפסח בדרכנו... - כי אולי יהיה חמץ בבית אבל לא ניגע בו", הדגישה הכתבת הכלכלית של 'החדשות 12'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר