צפו בווידאו

נתניהו באוקראינה: הקב"ה נתן לנו הזדמנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו בקייב עם הקהילה היהודית של אוקראינה. בנאומו, אמר רה"מ כי הקב"ה נתן לנו הזדמנות גדולה שלא ניתנה לעמים אחרים (חדשות)

(צילום וידאו; איתי בית-און, לע"מ; צילום סטילס: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"הקב"ה נתן לנו הזדמנות גדולה שלא ניתנה לעמים אחרים, לשקם את חיינו בארצנו", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במהלך פגישה שערכו היום (שלישי) בקייב עם הקהילה היהודית של אוקראינה.

בנאומו, אמר ראש הממשלה: "מרגש אותי לחזור הנה עם רעייתי שרה. זה מרגש מאוד להיות כאן ולהיות שוב בבאבי יאר, ולהבין את הדרך העצומה שאנחנו עשינו מגיא ההריגה לפסגות האומות. ישראל היום היא כוח עולמי, ישראל כוח עולה בעולם.

"העם שכמעט חרב, ששחטו אותו ללא רחם, העם הזה היום עומד בראש מדינה חזקה, איתנה, מתקדמת, משגשגת - קודם כל בכוח האמונה. כי בלי האמונה שום דבר לא חשוב. בלי האמונה לא היינו מחוללים את הנס של תקומת ישראל בארצו. אמונה שעברה מדור לדור גם ברגעים הקשים ביותר.

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"על גיא ההריגה היו בוודאי יהודים שלחשו "שמע ישראל" ויהודים שייחלו לתקומת ישראל. אנחנו מכירים את הסיפורים האלה גם ממקומות אחרים בשואה. ייתכן שרק הביעו תפילה ולא האמינו שהיא תתגשם, אבל היא קמה בזכות האמונה".

נתניהו המשיך ואמר: "אנחנו חדורים באמונה. אותה אמונה, אותה שליחות. השליחות הזאת בהתבטאות המודרנית שלנו, זו במידה רבה תקומת השפה העברית ותקומת התנועה הלאומית - זה היה בלתי אפשרי בלי מה שהתחולל כאן על אדמת אוקראינה".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "אנחנו נלחמים למען נצח ישראל. הקב"ה נתן לנו הזדמנות גדולה שלא ניתנה לעמים אחרים, לשקם את חיינו בארצנו. אנחנו עושים זאת בדרך שהיא נוגדת כל היגיון בגלל אותה אמונה. השילוב של האמונה וגיוס היכולות המיוחדים שיש בעם שלנו, משנה לא רק את ישראל, היא משנה את העולם.

"אני רואה מה אנחנו מביאים הנה, בביקור השני שלי אחרי עשרים שנה באוקראינה, איזה גאוניות, איזה יצירה, איזו עשייה, איזו חדשנות אנחנו מביאים לכאן. אני רואה באיזו אהדה ובאיזו הערצה אנחנו מתקבלים כאן, ואני יודע שהבסיס לקשר הזה הוא איתן מתמיד.

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"אני רואה איך בכל מקום בעולם, יש הערצה גדולה מאוד למדינת ישראל. לא רק לעובדה שאנחנו מתייצבים נגד החושך ומדליקים את נר האמת שהרבי מלובביץ' דיבר עליו, לא רק את העובדה שאנחנו מצליחים להדוף את אויבינו ולייצר ידידים חדשים, זה גם איזשהו קסם שקיים אצלנו.

"אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם, כל אחד אם בשורשים ואם בענפים שאתם פועלים יחד איתנו להבטיח את נצח ישראל, בעזרת ה'. תודה רבה לכם, לכל אחד ואחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר