טלטלה ב'כחול לבן'

מסקנות החקירה: ח"כ מ'יש עתיד' ופעיל מטה - החפרפרות

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, קיבל לידיו את דו"ח החקירה של חברת המודיעין שבדקה את שורת ההדלפות מהמפלגה וחשפה - פעיל במטה הדליף תוכנית וח"כ מ'יש עתיד' עסק בחייו האישיים של גנץ (בארץ)

גנץ ולפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

טלטלה של ממש במפלגת 'כחול לבן': פעיל מטה וחבר-כנסת מ'יש עתיד', הם החפרפרות של מפלגת 'כחול לבן', החשודים בהדלפת מידע ובאיסוף מידע אישי על יו"ר המפלגה בני גנץ, כך חושפים הבוקר (רביעי) אלי סניור ויובל קרני ב'ידיעת אחרונות'.

כזכור, בעקבות שורת הדלפות מתוך הקמפיין של 'כחול לבן', כול הקלטות של היו"ר בני גנץ, שכרה המפלגה את שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשותם של ראש השב”כ לשעבר יעקב פרי וצביקה נווה, וזאת בכדי לקיים חקירה מהירה ומתקדמת, בכדי לאתר את המדליפים מבין שורות המפלגה.

לפי הדיווח ב'ידיעות', גנץ הודיע לחברת החקירות כי אף אחד לא חסין ואין "פרות קדושות" ושיבדקו את כולם. החברה הכינה פרופיל של כל הבכירים בכדי לסמן מי עשוי להיות מדליף. בהמשך, שתלו אנשי החברה תוכנות סייבר ואבטחת מידע בכדי לעלות על המדליף.

וכך, הוכנו מספר תוכניות עבודה מזויפות, שהופצו בקרב מדליפים פוטנציאליים, עד שאחת מהן, בשם "צבא המגיבים של כחול לבן", דלפה, לפני מספר שבועות ופורסמה ב'ישראל היום'. החברה, זיהתה מיד אצל מי היתה הגרסה המודלפת וכך עלו על זהות המדליף.

גנץ, כך התברר, שכר את שירותי החקירה מבלי שיידע בכך את עמיתיו להנהגת המפלגה - יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי, כך שעם פרסום הדברים, הנהגת המפלגה הובכה.

לפי הדיווח הבוקר ב'ידיעות', דו"ח החקירה הוגש כבר לבני גנץ ולכמה מבכירי המטה, אך הדיון המעמיק בדו"ח המתין לשובו של יאיר לפיד מעוד נסיעה לחו"ל, כאשר אתמול הוא שב מיפן והיתה אמורה להתקיים פגישה בינו לבין גנץ ושאר הבכירים כדי לדון בדו"ח החקירה.

אלי סניור ויובל קרני חושפים ב'ידיעות' כי החקירה גילתה שתי דמויות, הראשונה, פעיל מטה שאצלו הושתלה גרסת הקמפיין שהודלפה. בנוסף, גילתה החקירה כי ח"כ מכהן ב'כחול לבן', השייך למפלגת 'יש עתיד', נקשר למספר אירועים שהתעסקו בחייו האישיים של בני גנץ.

ביום ראשון, אמר בני גנץ בהתייחסו לחקירה שנחשפה כי "יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו, ואנחנו בסך הכול עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה - לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "אין שמץ של אמת בידיעה. החשודים היחידים במערכת הפוליטית יושבים בממשלת נתניהו. בכחול לבן אין אף ח"כ שחשוד בהדלפות וחבל שניתן ביטוי לשמועות עלומות חסרות בסיס. כחול לבן נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים במפלגות אחרות שמנסים לחבל במאמץ שבסופו כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה. כמקובל בקמפיינים פוליטיים, כמו גם במפלגות אחרות, אנו נעזרים מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת מידע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר