בעקבות הפגישה?

סקר: כחול לבן מתחזקת במנדט ואילו ישראל ביתנו יורדת במנדט

מפלגת 'ישראל ביתנו' של ליברמן יורדת מהמספר הדו ספרתי עליו עמדה, ואילו כחול לבן מתחזקת בעוד מנדט. המפלגות החרדיות ממשיכות לשמור על כוחן עם 15 מנדטים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן וגנץ (צילום: פלאש 90)

פחות מחודש לפני הבחירות: בסקר מכון מדגם בראשותו של מנו גבע, שנערך היום (רביעי) ופורסם באתר וואלה, עולה כי אביגדור ליברמן יורד לתשעה מנדטים, ואילו גוש הימין חרדים עדיין לא מצליח להגיע ל-61, למרות שעלה ל-57 מנדטים.

לפי הסקר, כחול לבן חזרה ל-30 מנדטים, אך היא המפלגה השנייה בגודלה לאחר הליכוד שזוכה ל-31 מנדטים. המפלגות החרדיות זוכות ל-15 מנדטים, כאשר יהדות התורה מקבלת שמונה מנדטים וש"ס מקבלת שבעה מנדטים.

מהסקר עולה כי מפלגת ישראל ביתנו כנראה נפגעה מהפרסום אמש (שלישי) על כך שיו"ר המפלגה נפגש עם מנהיג 'הפלג הירושלמי', הגר"ש אוירבך, והמפלגה ירדה לתשעה מנדטים לעומת המספר הדו ספרתי שקיבלו עד עכשיו בסקרים.

מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד זוכה בסקר ל-11 מנדטים, כך שיוצא שגוש הימין יחד עם החרדים מצליח להשיג רק 57 מנדטים, ללא ליברמן.

בגוש השמאל חלוקת המנדטים היא: כחול לבן, כאמור מקבלת 30 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 11, המחנה הדמוקרטי עם 7 והעבודה-גשר עם 6. סה"כ 54 מנדטים עם המפלגות הערביות ובלי ליברמן.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה אך מצליחות לנגוס בגוש הימין הן: זהות בראשות שפייגלין שמגיעה ל-2.8 אחוז, ועוצמה יהודית עם 2 אחוז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר