גלרייה

תיעוד: חסידי חב"ד עלו לציון שבקזחסטאן

במלאות 75 שנים לפטירתו של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי מליובאוויטש, עלו מאות חסידים מכל רחבי העולם לקברו באלמא אטא שבקזחסטאן. צפו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יוסי רוזנבוים)

במלאות 75 שנים לפטירתו של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי מליובאוויטש, נהרו מאות חסידים מכל רחבי העולם לקברו באלמא אטא שבקזחסטאן.

בעל ההילולא, שנודע כמקובל בעל תורה עמוקה ומופלאה, נעצר על ידי כוחות הרשע הרוסיים בשל הפצת היהדות. הוא נחקר ועונה ולבסוף נשלח לגלות בקזחסטאן.

עם השנים, כוחו נחלק והוא הסתלק לבית עולמו במדינת גלותו, שם גם נטמן בחלקה יהודית קטנה בבית עלמין בקזחסטאן.

לאורך השנים הקפידו חסידים לעלות לקברו ובשנים האחרונות, נרשם גל התעוררות, כשמאות חסידים ורבנים מחב"ד בעולם כולו, מגיעים להתפלל בציון הקדוש השוכן במדינה המוסלמית. באדיבותם של שני אנשי חסד, ר' אבי שאולזון ור' שמואל שטרן, הכנסת האורחים במקום התרחבה משמעותית.

לאורך יום ההילולא, השתתפו החסידים בשיעורי תורה, בהתוועדויות ובהרצאות, על מתורתו המופלאה של בעל ההילולא, אביו של הרבי. אחד הנואמים, היה היהודי שזכה לצאת מגלות לגאולה - הרב שלום מרדכי רובשקין.

רגע השיא, היה במעמד קריאת 'הפ"נ הכללי', בו העתירו החסידים לישועה וברכה, עבורם ועבור כלל עם ישראל. את הפ"נ הקריא הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לענייני חינוך' השוכן בניו-יורק.

היום הגדוש נחתם בהתוועדות חגיגית, בה נשאו דברים רבנים ושלוחי חב"ד, כשעל הכל ניצחה פליישמן הפקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר