הותר לפרסום

ערבים ישראלים תכננו פיגועים מטעם דאעש

חקירת שב"כ הובילה למעצרם של שני תושבי טמרה, ולהגשת כתב אישום נגדם, ממנו עולה כי תכננו בין היתר לרצוח חייל אמריקני, למדו להכין רעלים, לחטוף ולפוצץ כלי רכב (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שני החשודים (צילום: תקשורת שב"כ)

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל נעצרו במהלך חודש יולי שני תושבי טמרה בחשד לביצוע פעילות נגד ביטחון המדינה בשם ארגון הטרור דאעש.

העצורים הם אמין יאסין, בן 22, סטודנט לרפואה בסלובקיה ועלי ערמוש, בן 28. השניים נעצרו בחשד לביצוע פעילות עדכנית כנגד ביטחון המדינה בשם ארגון "המדינה האסלאמית" שהוכרז כארגון טרור.

עוד התברר בחקירתם בשב"כ ובימ"ר צפון של משטרת ישראל כי השניים הורידו למחשביהם קבצים רבים המכלים תכנים של "המדינה האסלאמית", לרבות הדרכה לשיטות להכנת אמצעי לחימה וביצוע פיגועי טרור, וזאת לטובת ביצוע פעולות טרור במועד מתאים.

במהלך יוני-יולי האחרונים צפה ערמוש בהדרכות בנושאי טרור כגון הכנת מטענים, צליפה, הכנת נשק מסוגים שונים, פיצוץ כלי רכב והכנת רעלים.

לפי כתב האישום, בנוסף לתכנים המפורטים לעיל, נמצאו ברשות הנאשם בעת מעצרו בתיק זה תכנים נוספים, ובכלל זאת סרטונים רבים המתעדים את פעילותו האלימה של הארגון, וכן סרטוני הדרכה על הכנת מטענים, סרטון על הכנת משתיק קול, סרטון הסבר לאנשים המעוניינים לסייע לארגון המדינה האסלאמית, סרטון על לוחמה בשטח בנוי העוסק בתחומי לחימה רבים.

(צילום: תקשורת שב"כ)
(צילום: תקשורת שב"כ)

בנוסף מצאו גם מסמך על פעולות התנקשות, מסמך הסבר על ביצוע חטיפות, מסמך הסבר על ביצוע ג'יהאד אישי ובחוליות קטנות, מדריך למפגע הבודד בעניין חיפוש פלילי, מסמך על ייצור חומרי נפץ, מסמך הסבר על ייצור מטען רעיל, מסמך הסבר על ייצור רעל ריצין, מסמך הסבר לייצור נפץ/מרעום, מסמך הסבר על ייצור כלורופורם, מסמך הסבר לייצור נפלם ומסמך הסבר לייצור סכינים להתנקשות

שני הנאשמים קשרו קשר לגרום למותו את ריאן חג'אזי, קרוב משפחתו של יאסין, ששירת בעבר כחייל בצבא ארה"ב, משום שחשדו כי הוא השתתף בהרג מוסלמים במסגרת שירותו הצבאי באפגניסטן, "תפיסתם כי מעשיו כאמור הופכים אותו ל'כופר', וככזה גזר דינו מוות".

"שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל ימשיך לפעול לחשיפת חשודים הפועלים עבור ארגון הטרור "המדינה האיסלמית", וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע כל פעילות הפוגעת בביטחון המדינה, לרבות הפצת משנתו של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בישראל", נמסר מכוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר