כמחווה לברית המועצות

באמצע הכאוס: התושבים עשו שרשרת אנושית

המצב הרגיש בהונג קונג עם המעצמה הסינית מחמיר, התושבים המוחים החליטו לשנות אסטרטגיה ועשו שרשרת אנושית מרהיבה כמחווה למחאה הבלטית לפני 30 שנה (ארץ)

הצבא מקרב כוחות (צילום: 环球时报)

המשבר בהונג קונג מחריף: לאחר שלושה חודשים ארוכים של מחאת התושבים כנגד הממשל הסיני שמנסה לכפות חוקים על האי השליו, אתמול (שישי) אלפי אנשים החזיקו ידיים ויצרו שרשרת אנושית במחאה, להרבה אנשים בעולם זה הזכיר את המחאה של המדינות הבלטיות כנגד ברית המועצות לפני קרוב לשלושים שנה.

המחזה של השרשרת היה מרהיב, המפגינים נתנו ידיים אחד לשני, חלק מהאנשים לבשו מסכות כדי להראות את הפחד שיהיה לאנשים במידה וסין תשתלט על הונג קונג, חלק האירו עם הטלפונים הניידים שלהם והמחנה המשותף שכולם שרו את ההמנון "הונג קונג חופשית".

המחאות בחודשים האחרונים היו אלימים וכללו פצועים ונפגעים, כעת,המפגינים החליטו לשנות אסטרטגיה ולפעול בדרך שתחבר ותאחד את כלל המפגינים באהבה.

אחת המפגינות אף התראיינה לסוכנות ידיעות מצרפת ואמרה: "ניסינו הכל, אלימות, צעדות המוניות אך זה לא עזר לכן עכשיו אנחנו מראים לעולם כי מה שאנשים עשו לפני שלושים שנה אנחנו גם יכולים לעשות ב-2019".

המסע של חיבור הידיים הצליח לעורר 'באזז' ברשת והצליח להציף לאנשים זיכרונות מלפני 30 שנה כאשר למעלה ממיליון וחצי אנשים קשרו את ידיהם לאורך 600 קילומטר כדי להביע מחאה נגד הממשל הסובייטי ששלט אז ברחבי ברית המועצות.

כזכור, המפגינים מוחים נגד חוק ההסגרה לסין, שאמורה לחזק את השליטה הסינית בהונג קונג. עם זאת, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הבהירה כי בכוונתה להמשיך ולקדם את החוק. לדבריה, השינויים בו חשובים ויסייעו להונג קונג למצות את הדין עם הראויים לכך ולמלא את המחויבויות הבינלאומיות שלה.

ספוקלציות מקומיות מדברות על כך שסין עומדת להתערב צבאית בנעשה בטריטוריה הסמוכה לה לפי "גלובל טיימס", כלי תקשורת סיני המקורב לשלטון, התשובה שלילית ומדובר בהערכות לקראת תרגיל.

עם זאת, רק אתמול אמר יאנג גואנג, דובר המשרד הסיני האחראי על ענייני הונג קונג כי "המפגינים בהונג קונג השתמשו בימים האחרונים פעמים רבות בכלים מסוכנים מאוד כדי לתקוף את המשטרה. אלה פשעים חמורים, וצצים ניצנים של טרור".

המפגינים, טוענים כי השפעת ביינג'ינג הולכת ומתגברת, וכי הם כבר פחות עצמאיים מאשר בעבר. את זעמם הם מפנים בין היתר כלפי המנהיגה קארי לאם, עליה הם טוענים כי הוא "בובה על חוט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר